کد خبر: ۶۱۱۶۲
زمان انتشار: ۰۲:۴۴     ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
هوگو چاوز اعلام كرد كه ونزوئلا با همكاري ايران، روسيه و چين اولين هواپيماي بدون سرنشين خود را ساخته است و قصد دارد به زودي صادرات آن را آغاز كند.
ايسنا، خبرگزاري فرانسه از كاراكاس گزارش داد: هوگوچاوز، رييس‌جمهور ونزوئلا در نشستي با حضور مقامات ارشد نظامي و دفاعي اين كشور گفت: اين هواپيماي بدون سرنشين يكي از سه هواپيمايي است كه ما در اينجا ساخته‌ايم و به ساخت آنها ادامه مي‌دهيم.

وي افزود كه اين هواپيماها با همكاري « روسيه، چين، ايران و ديگر كشورهاي متحد» توليد شده است.

ژنرال خوليو مورالس، رييس شركت صنعت نظامي ونزوئلا گفت كه اين هواپيما « سلاح حمل نمي‌كند» و مي‌تواند در ارتفاع سه هزار متري پرواز كند.

چاوز سياستمداري چپ‌گرا است كه اغلب از آمريكا انتقاد مي‌كند. چاوز در اين سخنراني كه از تلويزيون پخش مي‌شد گفت كه اين هواپيما به يك دوربين مجهز است و صرفا براي اهداف دفاعي به كار مي‌رود.

وي گفت: ما هيچگونه قصد صدمه‌زدن به كسي را نداريم.

در اين رابطه ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در واشنگتن مدعي شد: ونزوئلا ادعاهاي عجيب و غريب زيادي مي‌كند، ايراني‌ها هم همين‌طور هستند.

وي به خبرنگاران گفت: قطعا نگراني ما در رابطه با هرگونه نقض تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران است و در نظارت بر چگونگي پيشرفتن اين موضوع بيشترين هوشياري را به خرج مي‌دهيم.

يك مقام ديگر در ونزوئلا گفت كه اين هواپيما از قطعات ساخت داخل ساخته شده توسط مهندسين آموزش ديده در ايران مونتاژ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها