کد خبر: ۶۱۱۱۷
زمان انتشار: ۲۲:۴۸     ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
نخست وزیر عراق ضمن انتقاد از نقش مخرب قطر و عربستان و تلاش آنها برای براندازی نظام کنونی عراق، ادعای برخی طرفهای عراقی مبنی بر دیکتاتور بودن خود را بی اساس خواند.
به گزارش  مهر به نقل از پایگاه السومریه، "نوری المالکی" گفت : اگر آنگونه که برخی می گویند دیکتاتور بودم این همه توطئه در اطرافم نبود و کسانی که امضا علیه من جمع می کردند و در مناطق مختلف علیه من توطئه می کردند را به یکباره از میان بر می داشتم و به بحران پایان می دادم.

نخست وزیر عراق افزود: برخی رسانه ها شبانه روز، مالکی را دشنام می دهند و به من در تلویزیون می خندند، حتی خانواده ام از سکوت من انتقاد می کنند و من خطاب به آنها می گویم که این رفتارها به دموکراسی مربوط می شود.

وی ضمن انتقاد از تهمتهایی که درباره حمایت از شیعیان به وی زده می شود، گفت : اولین اقدامی که انجام دادم، علیه شیعیان بصره بود و در کربلا 520 شیعی را بازداشت کردم و به مردم استان الانبار که شهر سنی نشین است، کمک کردم و هم اکنون آنها از من تشکر می کنند.

نخست وزیر عراق با اشاره به دخالتهای قطر و عربستان در امور کشورش اظهار داشت : این دو کشور در راستای سرنگونی نظامهای سوریه و عراق تلاش می کنند و هدف آنها شخص من نیست، بلکه قصد براندازی نظام عراق را دارند.

وی افزود: این دو کشور از بهار عربی در عراق سخن می گویند، پول زیادی هزینه می کنند، نشستها و زمان زیادی را صرف می کنند تا نظام عراق را طایفه ای جلوه دهند، اما کدام طیف عراقی در قدرت حضور ندارد؟ دوحه و ریاض بهتر است نگاهی به کشورهای خود بیندازند.

نخست وزیر عراق اظهار داشت : برخی حکام عربی فاقد صلاحیت با پشتوانه پول می خواهند خود را همانند جمال عبدالناصر مطرح کنند در صورتی که خود و کشورشان همانند مصر، عراق و سوریه پشتوانه ای ندارند و تصور می کنند با پول می توان همه چیز را به دست آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها