کد خبر: ۶۱۰۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
یک استاد حوزه علمیه در شاهرود اعتقاد دارد: امام موسی کاظم(ع)، سیاست "مکر و فریب" که در مورد خاندان عصمت و طهارت(ع) تحمیل شده بود، خنثی کرد.

حجت‏ الاسلام اباذر محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در میامی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: ائمه اطهار(ع)، چراغ راه هدایت بشریت هستند و ما شیعیان باید پیروان واقعی آن بزرگواران باشیم.

مسئول شجره طیبه صالحین شهرستان میامی در ادامه به تشریح اوضاع سیاسی امام موسی کاظم(ع) پرداخت و افزود: دوران امامت آن حضرت مصادف با دو نظام سیاسی نامشروع بنی‏امیه و بنی عباس بود. انقراض بنی‏امیه و روی کار آمدن بنی عباس در آن زمان رخ داد و بیشتر عمر آن حضرت در این دوران بود.

محمدی بیان داشت: بنی‏عباس برای تحکیم قدرت خود، سیاست مکر و فریب را در مورد خاندان عصمت و طهارت(ع) تحمیل کردند. آنها حتی در تبلیغات و از زبان شاعران که بزرگ‏ترین دستگاه تبلیغی آن زمان بودند، سعی در هجو و سیاه‏نمایی امام علی(ع) و آل او کردند و این فشار در زمان هارون‏الرشید به نحوی بود که منجر به تبعید علویان از مدینه و شهادت عده زیادی از آنها شد.

مسئول شجره طیبه صالحین شهرستان میامی با اشاره به شیوه مبارزاتی و تبلیغاتی پدر بزرگوار امام موسی کاظم(ع) گفت: خفقان شدید ایجاد شده توسط بنی عباس، به امام اجازه نمی‏داد که به صورت علنی و در سطح وسیع به مبارزه بپردازد. بنابراین، به صورت پنهانی با شیعیان ارتباط برقرار می‏کردند و از نامشروع بودن حکومت بنی عباس آنها را آگاه می‏ساختند.

محمدی ادامه داد: امام در کنار این روش، به عده‏ای از شیعیان اجازه داده بودند تا در دستگاه بنی عباس، مشاغل حکومتی داشته باشند تا هم از حیله‏ها و مکر دشمنان آگاه شوند و کمکی برای شیعیان باشند.

وی بیان داشت: سومین روش مبارزاتی حضرت، تربیت شاگردان فراوانی بود که خود مبلغ دین اسلام و شیعیان بودند و این، قابل مقایسه با دیگران نبودند.

مسئول شجره طیبه صالحین شهرستان میامی با اشاره به صفت "کاظم‏الغیظ" بودن حضرت افزود: حلم و گذشت حضرت بی‏نظیر بود و این خصلت نشانه فرو بردن خشم و گذشت و بردباری ایشان است.

محمدی گفت: در دوران خفقان و شایعاتی که علیه خاندان عصمت می‏شد، برخی از مردم ساده‏لوح بر امام می‏آشفتند، اما حضرت با اخلاق عالی خویش برابر آنها با متانت و ادب رفتار می‏کرد و به همین سبب، شهره عام و خاص شده بودند.

وی با اشاره به سختی‏های حضرت در زندان‏های عباسیان اظهار داشت:‌ هارون‏الرشید، امام موسی کاظم(ع) را به زندان‏های متعدد انتقال داد تا ایشان را به شهادت برساند.

مسئول شجره طیبه صالحین شهرستان میامی گفت: وی گروهی از زندانیان را نیز تحت فشار قرار می‏داد تا امام را به شهادت برسانند تا اینکه حضرت در نهایت با خرمایی مسموم به شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها