کد خبر: ۶۰۷۳۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم با بیان اینکه نمایندگان کمیسیون فرهنگی دوره قبل ممکن کتاب نخوانده باشند و فیلم ندیده باشند، گفت: اولین دستورکار ما بررسی لوایح و طرح‌هایی است که مطرح بوده و اما به صحن مجلس نیامده است.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس، درباره اهمیت این کمیسیون گفت: در اهمیت کمیسیون فرهنگی هیچ شکی نیست چرا که با 80 نهاد درگیر است و موضوع وسیعی دارد و مورد تایید و تاکید امام و مقام معظم رهبری بوده، هست و خواهد بود چرا که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده و وظیفه همه ما بصیرت‌دهی بوده است.

 

* همه کارهایم را برای این کمیسیون رها خواهم کرد

 

وی افزود: من احساس کردم که به یکباره این کمیسیون به غربت افتاده است و با اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات بودم و برای آن طرح و برنامه داشتم و در جلسه روسای شعب نیز با ورود من به فرهنگی مخالفت کردند، وقتی دیدم این کمیسیون مظلوم واقع شده به کمیسیون فرهنگی آمدم و در نخستین جلسه نیز تاکید کردم که همه کارهایم را برای این کمیسیون رها خواهم کرد و گفتم باید همه اعضا وقت بگذارند.

آقاتهرانی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نهم دارای نیروی کیفی است، درباره علل عدم توجه مجلسیان به این کمیسیون، گفت: قرار است در نخستین راه یک آسیب‌شناسی جدی بکنیم چرا که طرح‌ها و لوایح در کمیسیون مطرح بوده و روی آن کار شده اما به صحن مجلس نیامده و این شاید موجب عدم توجه نمایندگان بوده است، لذا اولین دستور ما قبل از تشکیل کمیته‌ها بررسی این لوایح و طرح‌ها است.

 

* کمیسیون فرهنگی مجلس نهم برای کار کردن آماده است

 

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی برای کار آمده و از هر کسی که این مصاحبه را می‌خواند می‌خواهم کمک کند، افزود: کار ما هم نظارتی و هم تقنینی خواهد بود لذا باید اولویت‌بندی کنیم چرا که کمیسیون فرهنگی کمیسیونی پر ارتباط است.

 آقاتهرانی در پاسخ به این نکته که گفته می‌شود نمایندگان کمیسیون فرهنگی در دوره قبل حتی کتاب نمی‌خواندند یا فیلم نمی‌دیدند گفت: ممکن است قبلا کتاب نخوانده باشند و فیلم ندیده باشند.

وی درباره رابطه کمیسیون فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تاکید کرد: این رابطه در برنامه ما هست و من هنگامی که در کمیسیون آموزش بودم نیز این مباحث مطرح بود و تنها در ماه آخر بود که از اعضای شورا دعوت شد اما ما از اول مرز کار را می‌خواهیم تعیین کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها