کد خبر: ۶۰۶۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته با مشایعات صدها تن از هواداران قرمزپوش خود شخصا برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 7 اکتبر به ساختمان شورای ملی انتخابات مراجعه کرد.

فارس از منطقه آمریکای لاتین، "هوگو چاوز"، رئیس‌جمهور ونزوئلا، شخصا برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 7 اکتبر به شورای ملی انتخابات مراجعه کرد.

کامیونی رو باز چاوز را به ساختمان شورای ملی انتخابات ونزوئلا رساند. طرفداران رئیس‌جمهور با لباس‌های قرمز رنگ که رنگ انقلاب بولیواری است، به استقبال چاوز رفتند و حرکت اتوموبیل را در مسیر دشوار کردند.

هوگو چاوز نیز با لباس ورزشی به رنگ پرچم ونزوئلا و کلاه قرمز رنگ در جمع مردم حضور یافت.

دختران رئیس‌جمهور، معاون اول وی و تنی چند از مقامات ونزوئلا چاوز را تا ساختمان شورای ملی انتخابات همراهی کردند.

چاوز خطاب به حامیان خود گفت: می‌خواهم به خاطر اینکه امروز اینجا هستم از خدا تشکر کنم. سال گذشته برای من سال دشواری بود، اما اکنون اینجا و در مقابل شما هستم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا هفته گذشته درخواست خود برای ثبت نام در انتخابات را به رئیس شورای ملی انتخابات ارائه داده بود ولی روز گذشته با حضور خود در شورا به شایعات موجود در رابطه با عدم توانایی جسمانی وی برای حضور در انتخابات پایان داد.

بر اساس قانون انتخابات ونزوئلا، ثبت نام کاندیداها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 7 اکتبر باید از اول تا یازدهم ماه ژوئن صورت گیرد.

در مجموع 55 حزب سیاسی که در کمیسیون ملی انتخابات ثبت نام کرده‌اند، حق طبیعی ارائه کاندیدای خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از این احزاب از این حق خود استفاده خواهند کرد.

کاندیداهای اصلی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ونزوئلا چاوز 57 ساله و "انریکه کاپریلس رادونسکی" 39 ساله هستند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد آزمایشات پزشکی انجام شده در رابطه با سلامتی وی نتایج کاملا نرمال و مثبتی داشته است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این رابطه اظهار داشت: طی چند روز گذشته سیتی اسکن، ام آر آی و آزمایش‌های کامل دیگری بر روی من انجام شد و همه نتایج نشان دهنده وضعیت نرمال سلامتی من بعد از عمل جراحی و دوره‌های شیمی درمانی و پرتودرمانی بودند.

هوگو چاوز خاطرنشان کرد: من احساس سلامتی می‌کنم.

وی همچنین تاکید کرد: اعتقاد به خدا و کمک‌های پزشکان به من کمک کرد تا زنده بمانم و به نبرد برای آینده ونزوئلا ادامه دهم.

دهم ژوئن سال گذشته چاوز نخستین عمل جراحی داخلی خود را در کوبا انجام داد و تا به امروز یک سال از آن ماجرا می‌گذرد. پس از 10 روز وی عمل جراحی دوباره‌ای را برای خروج تومور بدخیم سرطانی از بدن خود انجام داد.

پس از این عمل جراحی رئیس‌جمهور ونزوئلا چند دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشت ولی در ماه فوریه وی مجددا تحت عمل جراحی در کوبا قرار گرفت و یک دوره شیمی درمانی و پس از آن یک دوره پرتودرمانی را انجام داد.

علیرغم آنکه اپوزیسیون ونزوئلا برای نخستین بار در تاریخ این کشور متحد شده و تنها یک نامزد را برای رقابت با چاوز انتخاب کرده است تا احتمال پیروزی خود را افزایش دهد، باز هم نتایج تحقیقات از فاصله قابل توجه بین چاوز و کاپریلس سخن می‌گویند.

با وجود سوء استفاده اپوزیسیون ونزوئلا از موضوع بیماری چاوز نتایج تحقیقات موسسات مختلف نظرسنجی نشان می‌دهد چنانچه انتخابات ریاست جمهوری 7 اکتبر، امروز برگزار شود، حدود 60 درصد مردم ونزوئلا به وی رای خواهند داد و خواستار تداوم روند انقلاب بولیواری خواهند بود.

بیماری چاوز و شایعات به وجود آمده در خصوص وضعیت سلامتی وی مانع حمایت مردم از رئیس‌جمهور محبوب و انقلابی ونزوئلا نشده است، تا جایی که کارشناسان معتقدند مانور مخالفان بر روی این موضوع کاملا بی نتیجه بوده و حتی موجب افزایش پیوند عاطفی مردم با رئیس‌جمهور می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها