کد خبر: ۶۰۴۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
واشنگتن، چندي پيش، پذیرای نشست بسیار محرمانه‌ای بود که در آن گروهی از رهبران جماعت اخوان‌المسلمون سوریه با مسؤولان و مقامات بلندپایه آمریکایی حضور داشتند.
مشرق، منابع آگاه و نزدیک به جماعت اخوان‌المسلمون فاش کردند که این دیدار بنا به دعوتی صورتی گرفت که دایره خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا با هماهنگی دوایر امنیتی این کشور از رهبران این جماعت به عمل آوردند.

این منابع می‌‌گویند: هدف از این دیدار رایزنی و تبادل نظر درباره آینده بحران سوریه است و در این نشست حاضران در جلسه سناریوهای متعدد احتمالی را در برای مرحله آتی سوریه مورد بررسی قرار دادند که مهم‌ترین این سناریوها از بین‌بردن و نابودی سوریه و برافروختن بیش از پیش آتش جنگ‌های طایفه‌‌ای است.
گفته می‌شود، در این نشست نمایندگان جماعت اخوان‌المسلمون خواستار اجرای سناریوی یمن در سوریه شدند، چون آنها از ماهیت و واقعیت شکاف و اختلافات موجود میان معارضان آگاه هستند و به همین دلیل آنها از مسؤولان آمریکایی خواستند با اتخاذ تدابیری نظامی در سوریه فشار بر دولت سوریه را افزایش دهند.

این منابع می‌‌گویند: در این نشست جماعت اخوان‌المسلمون خود را به عنوان بهترین جانشین برای آمریکایی‌‌ها معرفی کردند تا پس از دولت کنونی سوریه آنها قدرت را در این کشور به دست گیرند و مرحله آینده را با کمک غرب و حمایت عربستان سعودی و قطر در سوریه بنا کنند و از آمریکایی‌ها درخواست کمک‌‌های تسلیحاتی بیشتری را کرده‌‌اند.

منابع مذکور افشا کردند که اخوان‌المسلمون از مدت‌ها پیش درصدد اجرای طرح و برنامه‌ای هستند که موجبات پیشرفت روند سیاسی معارضان سوری و گشودن باب ورود گروه‌های تروریستی بیشتر به سوریه را فراهم کند، گروه‌‌هایی که توسط قطر تسلیح می‌شوند تا فعالیت‌های تروریستی خود در سوریه را ادامه دهند.

در این بین جماعت اخوان‌المسلمون سوریه به دولت آمریکا اطمینان داده‌اند که آنها در صورت رسیدن به قدرت منافع آمریکا را در نظر خواهند گرفت.

این منابع تأکید کردند که رهبران جماعت اخوان‌المسلمون در این نشست با شماری از سیاستمداران و مسؤولان آمریکایی دیدار کرده و طی آن پیشنهاد دادند که آمریکا و کشورهای غربی و همچنین رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس اقدام به آموزش گروه‌های تروریستی کنند و هدف آنها هدف قرار دادن عناصر و ارکان مهم نظام دمشق از جمله شخص بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها