کد خبر: ۶۰۱۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۲۸ مهر ۱۳۸۹

حسن ابراهیم زاده - نظام اسلامی در حالی در تدارک برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری بود که دولت نهم توانسته بود ، اپوزیسیون نفوذ کرده در داخل نظام را از بدنه ی آن خارج سازد و استکبار جهانی در عرصه ی بین المللی را چالشی جدی روبه رو سازد. بازگشت به قدرت برای جریانی که به اصطلاح خود را خط امام می نامید اما در عمل برخلاف امام و آرمان های وی گام برمی داشت، تنها امید دنیای غرب به شمار می رفت تا بواسطه ی آن سرسخت ترین دشمن خود را در منطقه و جهان را از صحنه خارج سازد.

دنیای غرب که پیروزی اصولگرایان را به عنوان نقطه ی پایان بر امید های بازگشت به ایران و طراحی سلطه برمی شمرد، چهارسال تمام، همه ی نیروهای خود را سازماندهی کرد. تاسیس شبکه ی تلویزیونی بی بی سی و به میدان آمدن نویسنده، هنرپیشه و خواننده و حتی وزرای سابق دولت اصلاحات همچون مهاجرانی و ... تنها گوشه ای آشکار از تلاش غرب برای ورود به میدانی به نام فتنه ی سبز بود، این در حالی بود که گروهگ های ملی گرا، ملی مذهبی ، جنبشی ها، سلطنت طلب ها و حتی لمپن ها و اراذل اوباش خود را آماده ورود در پیچیده ترین توطئه بر ضد امام راحل و انقلاب کرده بودند. الگوگیری از انقلاب های مخملی گرفته تا استفاده از همه ی نیروهای سوخته خود ، امام و انقلاب را نشانه رفته بودند و در اولویت قرار گرفتن مسئله ی انتخابات و همراهی با ائتلاف برانداز از سوی سفارتخانه های غربی و دخالت مستقیم سفارت انگلیس و آمیختن شعارهای مبتذل با شعائر مقدس برای سوق دادن انتخابات به سمت اغتشاشات به بهانه ی تقلب راهبردی شد که رهبری معظم انقلاب به درستی آن را کشف و رصد کردند.

رهبر انقلاب در آغاز سال 1388 در مشهد مقدس و در صحن مقدس حرم امام هشتم با توصیه به مردم و مسئولین و نامزدهای انتخاباتی در برگزاری انتخاباتی آرام و اخلاقی و بر اساس عقلانیت و عاطفه به مسئله ی برگزاری انتخابات سالم در طی 30 سال از انقلاب اشاره کردند و فرمودند:

" تا کنون حدود 30 انتخابات در کشور برگزار شده و مسئولان وقت رسماً سلامت و صحت انتخابات را تضمین کرده اند بنده نیز به مسئولان تاکید می کنم که حتماً انتخابات را سالم و با امانت داری کامل برگزار کنند و به گونه ای عمل شود که دست نامزدها باز باشد و مردم نیز با حضور پرشور خود هر که را خواستند آزادانه انتخاب کنند"

رهبر معظم انقلاب درست یک ماه قبل از برگزاری انتخابات در 22 اردیبهشت در سفر به کردستان در جمع مردم به تلاش دشمن برای تعطیلی کشاندن انتخابات اشاره کردند و فرمودند:

" دشمنان در تبلیغاتی که به تدریج از حدود یک سال پیش آغاز کرده اند در درجه اول سعی دارند انتخابات را در ایران تعطیل کنند که البته نا موفق خواهند شد"

رهبر انقلاب در 14 خرداد سال 1388 درست 8 روز مانده به برگزاری انتخابات بار دیگر با دادن تذکرات لازم به نامزدهای انتخاباتی و مسئولین خواستار مراقبت آنان شدند تا صحنه انتخابات را از پای صندوق های به کف خیابان ها نکشند و در دام از پیش طراحی شده دشمن نیفتند، ایشان در این خصوص می فرمایند:

 "مراقب باشید این علاقه مندی ها به اصطکاک نیانجامد به اغتشاش نیانجامد، شما دارید برای عقیده خودتان برای ایمان خودتان تلاش می کنید، نگذارید، دشمن این ایمان، دشمن این آرمان ، از شما سوء استفاده کند، من شنیدم و اطلاع پیدا کردن که در خیابان ها بعضی از جوانا طرفدار نامزدها می روند – حالا من درباره این رفتن تو خیابان ها حرفی نمی زنم – اما موکداً می گویم، مبادا این خیابان گردی ها به مقابله و مجادله و درگیری بیانجامد مواظب باشید"

پس از برگزاری شکوهمند انتخابات و حضور بی سابقه ی مردم در طول تاریخ انتخابات در دنیا، رهبری انقلاب در پیام تشکر آمیز خود از مردم، باز برخویشتن داری نامزدهای انتخاباتی و هواداران و پرهیز از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیزی خواستار شدند.

 رهبری معظم انقلاب در خطبه های 29 خرداد در بیانات تاریخی خود بار دیگر سران فتنه را به خویشتن داری و بازی نکردن در میدان دشمن دعوت کردند با این تفاوت که این بار رهبری معظم انقلاب آنان را به ترسیدن از مجازات الهی و تأسی به فرامین امام راحل(ره) فراخواندند و فرمودند:

" من به همه این آقایان و دوستان قدیمی و این برادران توصیه می کنم که برخودتان مسلط باشید و سعه صدر داشته باشید و دست های دشمن را ببینید، گرگ های گرسنه کمین کرده را که امروز دیگر نقاب های دیپلماسی را از چهره بر می دارند و چهره حقیقی خودشان را نشان می دهند را ببینید، از این ها غفلت نکنید، امروز دیپلمات های برجسته ی چند کشور غربی که تا به حال با تعارفات دیپلماتیک با ما حرف می زدند این چند روز نقاب از چهره برداشتند و چهره ی واقعی خودشان را دارند نشان می دهند، از همه خبیث تر دولت انگلیس است. من به این برادران عرض می کنم که به مسئولیت پیش خدا فکر کنید، پیش خدا مسئولید، از شما سوال خواهد شد. آخرین وصایای امام را به یاد بیاورید قانون فصل الخطاب است."

فتنه آغاز شد و مرکب لجاجت و قدرت طلبی سران فتنه را به سمتی سوق داد که به همه ی آرمان ها ی امام و انقلاب پشت کردند و حتی سخنان رهبری در تیر ماه 88 در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) در جمع نخبگان بر هشیاری در تحلیل و اقدام و رابطه ی آن با مسئله امنیت ملی و ... افاقه نکرد.

برخورد های اخلاقی و رهبری و دعوت های ایشان از سران فتنه در رعایت قانون ، گرفتار نیامدن در دام دشمن از جلوه های اخلاقی و حرکت دلسوزانه رهبری به شمار می آید که نتوانست سران فتنه را از بیراهه ی که در پیش گرفته بودند باز دارد .

از این تاریخ به بعد رهبری معظم انقلاب در مقابل دنیایی قرار گرفت که ایستادگی در برابر آن بقدری سخت و دشوار بود که بزرگترین سیاستمداران را نیز به وحشت وا می داشت اما رهبری با اتکاء به خداوند کشتی انقلاب را از یکی از دشوارترین گرداب های فرارو به ساحل سلامت رساند.

دنیایی که در برابر رهبری قرار گرفت همانند دنیای جدش حسین ابن علی(ع) همه چیز داشت، از سرمایه دار و سیاستمدار گرفته تا روزنامه نگار و روحانی. این دنیا از همه ی ابزار هایش به نحوی ناجوانمردانه بهره گرفت و در این مسیر به هر دروغ و صحنه سازی تمسک جست اما تقدیر الهی به گونه ای دیگر رقم خورد.

رهبری با توکل بر ذات مقدس الهی و توسل به وجود مقدس صاحب المر(عج) در برابر ائتلاف داخلی متحجرین، لیبرال ها، توده ای ها، دنیاطلبان، ساده لوحان و .... و ائتلاف خارجی استکبار و همه ی رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری به گونه ای بحران هشت ماهه را مدیریت کرد که بر همگان ثابت کرد که انگشت اشاره ی امام راحل به سوی او برای جانشینی خود امری الهی بوده است و باید این انتخاب اما راحل را در فهرست پیشگویی های امام (ره) در آینده نگری انقلاب به شمار آورد، گویی امام (ره) فتنه هشت ماهه ای را که قرار بود به نام او و خط او ، نقطه ی پایانی را بر آرمان های انقلاب و شهدا بگذارد نظاره کرده بود و هیچکس را شایسته ی تر از رهبر انقلاب برای مدیریت این بحران نمی یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها