کد خبر: ۵۹۹۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
دبيركل اتحاديه عرب با تاكيد بر اينكه وضعيت موجود در سوريه جز با فشارهاي بين‌المللي پايان نخواهد يافت اعلام كرد كه برخي كشورهاي عربي در حال رايزني با روسيه براي تحقق اين امر هستند.

به گزارش ايسنا، نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب در گفت‌وگو با روزنامه عربستاني عكاظ اعلام كرد كه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در حال رايزني با روسيه هستند تا نشست ديگري ميان وزيران امور خارجه اين كشورها و سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در رياض پايتخت عربستان برگزار شود و در آن مساله سوريه و افزايش فشارها بر نظام حاكم سوريه مورد بررسي قرار گيرد.

وي در اين مصاحبه گفت: وضعيت جاري در سوريه جز با فشارهاي بين‌المللي پايان نمي‌يابد و اتحاديه عرب از هر طرحي در مورد سوريه كه با اساسنامه اين اتحاديه همخواني داشته باشد، استقبال مي‌كند.

العربي ادامه داد: هيچ يك از كشورهاي عربي خواستار دخالت نظامي در سوريه نيستند و درخواست اتحاديه عرب مبني بر اجراي بند هفتم منشور سازمان ملل به معني دخالت نظامي نيست.

بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل شوراي امنيت مي‌تواند براي اجراي قطعنامه‌هاي خود به ابزارهاي فشار گوناگوني از جمله تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي فلج كننده روي آورد.

از سوي ديگر، شوراي مخالفان سوريه موسوم به " شوراي ملي سوريه" با برگزاري نشستي در استانبول تركيه عبدالباسط سيدا، از فعالان سياسي سوري را به عنوان رئيس خود انتخاب كرد.

بنا بر بيانيه صادر شده از شوراي ملي سوريه، سيدا با توافق گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف موجود در شوراي ملي سوريه انتخاب شده و از اين پس به عنوان رئيس شورا جانشين برهان غليون، رئيس سابق اين شورا كه به دليل مخالفت‌هاي برخي از اعضاي استعفا كرده بود مشغول به كار خواهد شد.

سيدا پس از انتخاب به عنوان رئيس شوراي ملي سوريه در سخناني عنوان داشت: چالش‌هاي زياد پيش روي شوراي ملي سوريه وجود دارد كه مهم‌ترين آن‌ها ايجاد وحدت ميان مخالفان نظام حاكم در سوريه است.

وي همچنين افزود: يكي از مهمترين كارهايي كه بايد انجام شود اصلاح ساختار داخلي شوراي ملي سوريه است.

عبدالباسط سيدا،‌ فعال سياسي سوريه است كه از سال‌ها پيش در سوئد اقامت دارد و داراي دكترا در رشته فلسفه است و از لحاظ سياسي به هيچ حزب يا گروه سياسي خاصي وابستگي ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها