کد خبر: ۵۹۶۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
جام ملت‌های اروپا - ۲۰۱۲
سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: می‌دانیم که تاوان غیبت پویول و ویا را در این مسابقات خواهیم داد.

فارس و به نقل از یوفا، ویسنته دل بوسکه بر این باور است که تیمش انگیزه لازم برای شروع رقابت‌های یورو 2012 را در برابر رقیب دیرینه خود ایتالیا دارد.

وی فضای تیمش را با وجود وظیفه سنگینی که فردا بر دوش خواهند داشت، عالی توصیف کرد.

* چه قدر از آمادگی تیمتان رضایت دارید؟

خوب ما خیلی خوشحال هستیم. پس از یک فصل طولانی در لیگ اسپانیا و درگیری باشگاه‌های بزرگ تا پایان فصل، نمی‌توانستیم فصل آماده‌سازی را به خوبی پشت سر بگذاریم، اما از این مسئله ناراحت نیستیم. نکته مثبت در خصوص این شرایط اینجاست که این امر به ما اجازه داد بازیکنان بیشتری را محک بزنیم که در آینده به تیم ملحق خواهند شد. در کل باید از پیشرفت کارها خوشحال باشیم.

* فضای تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فضای تیم بسیار خوب است. بازی در چنین تورنمنت مهمی به تمام بازیکنان انگیزه می‌دهد. حتی برای بازیکنان باتجربه که به دفعات در چنین مسابقاتی به میدان رفته‌اند، هم این یک انگیزه است. باید ببینیم چه نتایجی رقم می‌خورد اما در حال حاضر فضای تیم عالی است.

* به عنوان یک مربی چه طور با غیبت بازیکنانی چون پویول و ویا به دلیل آسیب‌دیدگی کنار می‌آیید؟

می‌دانیم که تاوان از دست دادن این بازیکنان را خواهیم داد، اما بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانند جای این دو بازیکن را پر کنند و باید در را به روی آنها باز کنیم و به آنها هم فرصت بدهیم. پویول و ویا نمی‌توانند با ما باشند، اما باید در خصوص غیبت این دو بازیکن فکری اساسی بکنیم.

* رویارویی با ایتالیا در اولین بازی اتفاق ویژه‌ای است؟

رویارویی با 15 تیم حاضر در این مسابقات کار سختی خواهد بود؛ همه تلاش می‌کنند تا در این مسابقات موفق عمل کنند. احترام بسیار زیادی برای ایتالیا قائلیم که رقابت دیرینه‌ای با آنها داریم. می‌دانیم که فوتبال ایتالیایی‌ یکی از بهترین‌های جهان است و بازیکنان آنها سخت می‌جنگند. آنها با روی کار آمدن نسل جدید بازیکنان تغییر زیادی کرده‌اند اما هنوز چند بازیکن با تجربه دارند که با بازیکنان جدید ترکیب شده‌اند. باید تلاش کنیم در بهترین شرایط خود باشیم و عقیده دارم که می‌توانیم.

* بسیاری از مردم انتظار دارند شما با اختلاف زیاد در در همه بازی‌ها پیروز شوید. آیا این انگیزه است یا مسئولیت شما را سنگین‌تر می‌کند؟

اول از همه این موضوع مسئولیت زیادی را روی دوش ما می‌گذارد، مسئولیت دفاع از عنوان قهرمانی در سال 2008 و به نمایندگی از قهرمانی در رقابت‌های جام‌جهانی 2010. این بار با رقابت جدیدی روبرو هستیم و این به عنوان انگیزه‌ای برای ما برای نمایش بهترین سطح بازی مان در این تورنمنت عمل خواهد کرد.

* آیا شما فکر می‌کنید که اسپانیا قهرمان یورو می‌شود؟

ما شانس داریم اما این کار بسیار سختی خواهد بود. با حریفان بزرگی روبرو خواهیم شد. این مسابقات بسیار کوتاه است و هر تیم حداکثر 6 بازی در پیش رو دارد. بنابراین هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. نه تنها مدعیان بزرگی وجود دارند، بلکه تیم‌های کوچکتر نیز می‌توانند قهرمان شوند. به یونان در سال 2004 نگاه کنید؛ کمی هم شانس برای موفقیت نیاز دارید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها