کد خبر: ۵۹۲۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۸ خرداد ۱۳۹۱

در دقایق پر هراس پایانی پرواز 447 ایرفرانس از ریودوژانیرو به پاریس که در سال 2009 در اقیانوس اطلس سقوط کرد کاپیتان پرواز به رغم فریادهای مکرر کمکهایش برای کمک، دیر به کابین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اگر چه هرگز فاش نشده است که کاپیتان مارک دوبویس به چه علت در بازگشت به کابین تأخیر کرده اما دو منبع مستقل به ای بی سی نیوز اعلام کرده‌اند که این خلبان 58 ساله که سابقاً نظامی بوده همراه با یک خدمه پرواز ایرفرانس که در حال خدمت نبوده به نام ورونیک گیگنارد در این پرواز بوده است.
 
ژان پل تروادک مدیر شرکت BEA و مسئول تحقیقات در مورد حادثه پرواز 447 گفت که حضور گیگنارد در این پرواز ربطی به تحقیقات آنها ندارد چرا که این شرکت علاقه‌ای به زندگی خصوصی خلبان ندارد. وی افزود که گمان نمی‌کند روابط احتمالی خلبانس با خانم گیگنارد نقشی را در حادثه داشته باشد.
 
پرواز 447 ایرفرانس در سفری شبانه از ریودوژانیرو به پاریس در 31 می 2009 ناپدید شد و هواپیما در نخستین ساعات بامداد 1 ژوئن 2009 به اقیانوس اطلس سقوط کرد.
 
اطلاعات جعبه سیاه هواپیما که 2 سال بعد از حادثه یافته شد نشان داد که کاپیتان دوبویس 4 ساعت پس از پرواز بر اساس برنامه کابین را برای استراحت ترک کرد و در همین اوضاع هواپیما در حال ورود به طوفانی بود که پروازهای دیگر وارد آن نشده بودند.
 
یکی از سنسورهای هواپیما به دلیل یخ زدگی در طوفان از کار افتاده و سیستم خلبان خودکار هواپیما از کار می‌افتد. در این هنگام سدریک بونین 32 ساله افسر نخست پرواز که 5 هزار ساعت سابقه پرواز را داشته کنترل هواپیما را در اختیار می‌گیرد که تا کنون در این شرایط نبوده است و اشتباه مرگبار بالا کشیدن دماغه هواپیما را مرتکب می‌شود که باعث استال کردن هواپیما و شیرجه زدن متعاقب آن می‌شود.
 
ظرف چند ثانیه هواپیما با سرعت 120 مایل در ساعت در تاریکی شیرجه می‌زند و کمک خلبانان مرتباً سراغ خلبان را گرفته و درخواست کمک می‌کنند. نوارها نشان می‌دهد که با بیشتر از یک دقیقه تأخیر خلبان وارد کابین می‌شود و به آشفتگی کابین پی می‌برد.
 
آنها هیچگاه موفق به کنترل دوباره هواپیما نمی‌شوند و در آشفتگی کابین سرانجام هواپیما سقوط کرده و همه 228 سرنشین آن جان باختند.
 
قرار است شرکت BEA گزارش نهایی تحقیقات خود را در 5 جولای آینده منتشر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها