کد خبر: ۵۹۰۱
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۴ مهر ۱۳۸۹

هفته گذشته شهردار منطقه يك تهران در اقدامي عجيب يك خانم ديپلمه كه تنها يك سال از استخدام قراردادي وي در شهرداري مي‌گذرد را به رياست مركز علوم و ستاره شناسي تهران منصوب كرد!

اين انتصاب در حالي صورت گرفت كه شخص مذكور پيش از اين نيز هيچ گونه سابقه كاري و اجرايي در هيچ ارگاني نداشته است .
به گزارش صراط، شهردار منطقه يك تهران كه عملكرد چند ماهه اخيرش مورد انتقاد بسياري از اهالي منطقه و اعضاي شوراي شهر تهران قرار گرفته، در اقدامي نادر كه تعجب بسياري از اهالي نجوم را برانگيخته، به پيشنهاد يكي از معاونان خود با بركناري مدير سابق مجموعه، خانم «م.ي» را به سمت رياست مركز علوم و ستاره شناسي تهران كه تنها مركز علمي و بين‌المللي شهرداري تهران است منصوب كرد!
م.ي در سال 88 جذب شهرداري منطقه يك  و به عنوان كارمند دفتري در معاونت اجتماعي آن منطقه مشغول به كار شده بود .
وي در طول مدت يك سال با پيشرفتي قابل توجه نسبت به بسياري از كارمندان باسابقه شهرداري و مجموعه علوم و ستاره‌شناسي تهران توانسته است بدون هيچ سابقه كاري و اجرايي و با مدرك ديپلم به رياست اين مركز مهم بين‌المللي زير مجموعه شهرداري تهران دست يابد!
اين در حالي است كه مدير سابق با مدرك فوق ليسانس، و مديران اسبق اين مركز نيز با توجه به جايگاه علمي اين مركز و همين طور اعضاي هيات علمي آْن كه تماماً از اساتيد برجسته دانشگاه‌ها در رشته‌هاي مختلف بالاخص نجوم كشور هستند، همه داراي حداقل مدرك ليسانس بوده‌اند.
با توجه به اعلام انجمن نجوم كشور، مركز علوم و ستاره شناسي تهران موفقترين مركز نجوم كشور در سال جهاني نجوم(سال 2009) بوده و از جمله مهم‌ترين اقدامات اين مركز در سال گذشته نصب بزرگترين تلسكوپ عمومي كشور در اين مركز بوده است.
علاوه بر اين شنيده شده است كه م.ي از نزديكان «ش» يكي از معاونين شهرداري است كه توانسته از طريق وي وارد شهرداري تهران شود.
گفتني است طبق دستورالعمل‌هاي اعلام شده معاونت مالي و اداري شهرداري تهران، اين نهاد خدماتي از سال 87 به هيچ وجه نسبت به استخدام افرادي با مدرك ديپلم مجاز نبوده و بسياري از متقاضيان ورود به شهرداري بر اساس همين استدلال از استخدام در اين مجموعه بازمانده‌اند. 
آخرين شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه پروفسور احمد دالكي پدر نجوم آماتوري ايران و بنيانگذار مركز علوم و ستاره‌شناسي كه از استادان بنام نجوم و از اعضاي هيات علمي اين مجموعه است، نسبت به اين انتصاب به شدت به شهردار منطقه يك اعتراض نموده و تهديد كرده است وي و اعضاي هيات علمي اين مركز بين‌المللي تماما در اعتراض به اين اقدام سوال برانگيز استعفا خواهند نمود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها