کد خبر: ۵۸۹۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
رد اتهامات از سوی معاون سابق استاندار در جلسه محاکمه با واکنش تند آقای خاص روبرو شد.
مهر، "ی- د" معاون سابق استاندار تهران در دفاع از اتهاماتش گفت: تمامی اتهامات را رد می‌کنم و این موارد را جرم نمی‌دانم. در زندان برای من مشکل روحی و روانی به وجود آمد و اگر بلند صحبت کردم آن را تذکر دهید. اگر نماینده دادستان برای اتهامات اسناد و مدارکی ارایه کند من همه آنها را می‌پذیرم.

گفته می‌شود که "ج- الف" با مهره چینی مرا به شرکت بیمه برده است، مگر وی چه کسی است که بخواهد این کار را انجام دهد. من معاون استاندار بودم و قدرتم از وی بیشتر بود. مگر قصد معامله جرم محسوب می‌شود که حالا به قصد جرم از سوی فرد دیگری من محاکمه می‌شوم؟ در خصوص 500 میلیون تومان دریافتی از شرکت تعاونی انبارداران باید بگویم اگر رسید و اسنادی وجود دارد آن را ارایه دهند من یک انسان عمرانی هستم و کارهای مالی انجام نمی دادم. کیفرخواست براساس گفته‌ها و شنیده‌ها است و تناقضاتی در آن وجود دارد. چک ساخت و ساز انبار چه ارتباطی با من دارد مگر من پروانه ساخت و ساز صادر می‌کردم. "ج- الف" آن را گرفته، وصول کرده و حالا معاون در جرم است و من به عنوان معاون استاندار از این ماجرا خبر نداشتم و حالا مباشر در جرم شدم.

ادعا شده من به "ج- الف" معدن دادم، معدن را اداره منابع طبیعی می‌دهد و من هیچ نقشی در آن نداشتم. در طول 5 سال مدیریت در استانداری حتی یک پروژه را هم اجرا نکردم ولی 3 هزار پروژه با 5 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌آمد که من آن را به ارگان های مربوطه می دادم و خودم تنها یک نمازخانه در اتوبان تهران- کرج ساختم چطور فرمانداری بدون هیچ مصوبه ای 500 میلیون تومان به ما داده است.

آقای "ز" ادعا می کند که چک را او برای من آورده در حالی که من وی را در جلسه بازپرسی برای نخستین بار دیدم. زمان وصول 16 فقره چک من در خارج از کشور ماموریت کاری بودم و ادعای اطلاع من از این ماجرا کذب محض است. عنصر مادی جرم اختلاس در خصوص من وجود ندارد، به خاطر افتراهایی که سه نفر به من زده‌اند آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهم.

قاضی: با آقای "ج- الف" رابطه مالی داشتید؟

متهم: نه. من هیچ رابطه‌ای با وی نداشتم.

قاضی: آقای "ج- الف" گفته است 500 میلیون تومان از شما گرفته است. این ادعا را قبول دارید؟

متهم: نه قبول ندارم. اگر چکی داده شده است باید در برابر آن رسید وجود داشته باشد. البته این مبلغ حدود 400 میلیون تومان است و به اشتباه 500 میلیون تومان اعلام می‌شود.

سپس "ج- الف"- آقای خاص- در واکنش به اظهارات متهم درباره چک 500 میلیون تومانی گفت: من یک بازاری هستم و روزانه ده‌ها چک زیر دست من می‌آمد چطور وقتی کسی را در فرمانداری شهرری یا شرکت تعاونی انبارداران نمی‌شناختم از آنان چک گرفته‌ام. حتماً این چک از آسمان آمده است. من آن را آقای "ح" دادم تا وصول کند و از تبدیل آن به 16 فقره چک شخصی خبر ندارم. من چک 500 میلیونی را از آقای "ی- د" گرفتم و حتی زمانی که او خارج از کشور بود تلفنی با وی تماس گرفتم.

قاضی: این پول را بابت چه از وی گرفتید؟

متهم:‌ بابت طلبی که از وی داشتم.

سپس "ی- د" با رد ادعاهای آقای خاص گفت: تنها مراوده مالی من با وی یک فقره چک به مبلغ 5 میلیون تومان بود. یک روز او به دفترم آمد و 5 میلیون تومان به خاطر اجاره خانه‌اش از من قرض گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها