کد خبر: ۵۸۸۴۱
زمان انتشار: ۰۲:۰۹     ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
معاون وزير خزانه داري آمريكا در تلاش براي تاثيرگذاري بر مذاكرات در پيش روي ايران و 1+5 در مسكو و اعمال فشار به كشورمان، به تل آويو رفته و با مقامات رژيم صهيونيستي ديدار كرد.
«ديويد كوهن» در سفر به تل آويو به روزنامه صهيونيستي هاآرتص گفت: «وقتي به هيچ گشايشي در مسكو دست نيابيم، فشار را قطعا باز هم افزايش مي دهيم.»
معاون وزير خزانه داري آمريكا در امور تروريسم و اطلاعات مالي همچنين با اشاره به روابط عميق بين آمريكا و رژيم صهيونيستي گفت: ما در سال هاي گذشته در مورد برنامه هاي مربوط به اعمال تحريم عليه ايران همكاري هاي نزديكي با دولت اسرائيل داشته ايم. اسرائيل در اين مورد پشتيبان ما است و ما همچنان با آنها در اين مورد مشورت مي كنيم.
جنجال هاي رسانه اي آمريكا و رژيم اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران در حالي است كه رژيم صهيونيستي تنها دارنده سلاح هسته اي در خاورميانه است و هيچ گونه نظارت بين المللي نيز بر فعاليت هاي هسته اي آن وجود ندارد.
نشريه آلماني اشپيگل به تازگي با انتشار گزارشي اعلام كرده است اسرائيل زيردريايي هايي كه از آلمان مي خرد را به كلاهك هسته اي مجهز مي كند.
در اين گزارش آمده است، بخشي از بودجه خريد اين زيردريايي ها نيز توسط خود دولت آلمان به اسرائيل اعطا مي شود.
در همين حال به گزارش دويچه وله، موسسه تحقيقات اقتصادي آلمان (DIW) در برلين، با انتشار گزارشي ارزيابي كرد كه تحريم نفت تاثيري بر ايران نخواهد داشت و كارايي ندارد.
اين موسسه مي گويد تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا كه قرار است از اول ژوئيه (11تيرماه) اجرا شود به اين دليل نمي تواند كارايي جدي داشته باشد كه ايران مي تواند صادرات نفت خود را به جاي اروپا متوجه آسيا كند.
در ادامه اين گزارش، بسته شدن احتمالي تنگه هرمز به عنوان اصلي ترين تهديد براي مصرف كنندگان انرژي مطرح شده كه در كوتاه مدت مي تواند به شدت قيمت نفت را افزايش دهد.
گفتني است دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 قرار است 29 و 30 خردادماه در مسكو برگزار شود.
كارشناسان معتقدند سفرهاي پي درپي مقامات آمريكايي به كشورهاي مختلف از جمله سفر كوهن به تل آويو را مي توان نتيجه مقاومت ايران و قدرت برتر تيم مذاكره كننده كشورمان در مذاكرات اسلامبول و بغداد و كوتاه نيامدن از حقوق هسته اي جمهوري اسلامي ارزيابي كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها