کد خبر: ۵۸۷۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
منابع آگاه در استان الکرک اردن از خشم مردم این منطقه از ورود شش صهیونیست و مخالفت گسترده آنها با پیمان سازش وادی عربه خبر دادند.
مهر، خبرگزاری معا گزارش داد: شش گردشگر اسرائیلی دیروز در منطقه الربه در استان الکرک در اردن با کفش مورد حمله قرار گرفته اند.

پایگاه مذکور بیان کرد: صاحبان اماکن تجاری در الربه از حضور سه خودرو که شش زن و مرد سرنشینان آن بودند و پوششی که نماد یهودی است، پوشیده بودند، خشمگین شدند.

این پایگاه گزارش داد: هنگامی که یکی از این گردشگران به یکی از اماکن تجاری وارد شد، صاحب مغازه به پوشش یهودی وی به ویژه آنچه بر سرش گذاشته بود، نگاه کرد، آنگاه با کفش بر سرش زد و وی را از مغازه خود بیرون کرد.

پایگاه مذکور بیان کرد: پس از این ماجرا هرج و مرج روی داد، زیرا گردشگر اسرائیلی از دوستان خود کمک گرفت و صاحبان مغازهای دیگر و برخی از مردم نیز وارد عمل شدند.

این پایگاه افزود: دیگر دوستان این گردشگران نیز از خشم اهالی بازار الربه و مردم الکرک در امان نماندند و پا به فرار گذاشتند.

پایگاه مذکور بیان کرد: برخی از اهالی بازار الربه در شهرالکرک اردن در این باره گفتند اسرائیلی نامطلوب هستند و نباید به بازار وارد شوند و کسانی که از صلح اسرائیل و اردن سخن می گویند، در توهم به سر می برند، زیرا این توافقات جوهری بر روی کاغذ است.

شایان ذکر است معاهده سازش میان اسرائیل و اردن در 26 اکتبر سال 1994 در منطقه وادی العربه حد فاصل اردن با سرزمین های اشغالی به امضا رسید و اردن پس از مصر دومین کشور امضا کننده پیمان صلح با رژیم صهیونیستی بود.این درحالی است که مردم اردن این معاهده را هیچ گاه نپذیرفتند و مخالف عادی سازی روابط با این رژیم هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۱۸:۳۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
انصافا کارشان زشت بوده است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها