کد خبر: ۵۸۴۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۲۳ مهر ۱۳۸۹

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران، جشن ‌مردم لبنان به مناسب سفر احمدی‌نژاد به این کشور از ساعتی پیش، در ورزشگاه "الرایه" در منطقه "ضاحیه " لبنان با حضور باشکوه و صدها هزار نفری لبنانی‌ها آغاز شد.
 

این مراسم در ورزشگاهی در حال برگزاری است که ‌محل برگزاری تمامی جشن‌های حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت بوده و مکانی است که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از جنگ 33 روزه، در جمع مردم حضور یافت و ‌سخنرانی کرد.

استقبال مردم لبنان از احمدی‌نژاد، به صورتی بی‌نظیر و با شکوه بود. در بدو ورود احمدی‌نژاد به ورزشگاه الرایه که با پخش آهنگ‌های حماسی ایرانی و لبنان همراه بود، جمعیت صدها هزار نفری حاضر در ورزشگاه با زبان فارسی و لهجه عربی به وی خوش آمد گفتند.

لبنانی‌ها تصاویری از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، محمود احمدی‌نژاد و سیدحسن نصرالله، تصاویری از شهدای مقاومت و همچنین پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، لبنان و حزب‌الله را در دست داشتند.

احمدی‌نژاد مورد استقبال مقامات لبنانی از جمله شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان قرار گرفت و مردم لبنان با مشاهده ورود وی به محوطه ورزشگاه، به زدن کف و سوت پرداختند.

حضور پررنگ زنان لبنانی نیز که تصاویر شهدای خود و همچنین پرچم‌های ایران و لبنان را به دست داشتند، چشمگیر بود.

 

ورزشگاه "الرایه " در ضاحیه بیروت محل برگزاری جشن‌های حزب‌الله در مقاطع مختلف از جمله پس از جنگ 33روزه با رژیم صهیونیستی بوده است.  
 

گزارش‌های رسانه‌های خبری حاکی است که بیروت در طول تاریخ، چنین میزبانی و تدارک و استقبال مردمی را برای هیچ رئیس دولت خارجی به خود ندیده بود. 

براساس این گزارش، سید حسن نصرالله که از طریق ویدئو کنفرانس با جمعیت صدهاهزار نفری مردم لبنان در ارتباط بود، طی سخنرانی خود پیش از اظهارات احمدی‌نژاد، از ایران به خاطر حمایت از ملت‌های منطقه و همچنین حضور احمدی‌نژاد در این کشور قدردانی کرد و در پایان سخنرانی خود،‌ به زبان فارسی اظهار داشت: "چشم ما روشن... خیلی خوش آمدید. خیلی خوش آمدید."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها