کد خبر: ۵۸۳۳۳
زمان انتشار: ۲۲:۵۰     ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
نتایج اولیه کمیته حقیقت یاب جنایت هولناک الحوله منتشر و اعلام شد که قربانیان از فاصله نزدیک هدف گلوله گروه های مسلح قرار گرفته اند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری مهر، گروههای مسلح سوری دراقدامی تروریستی، جمعه 5 خرداد کشتار فجیعی را در منطقه حوله در حومه استان حمص سوریه به راه انداختند که بنا بر اعلام "رابرت مود" رئیس هیئت ناظران بین المللی در سوریه 116 کشته و 300 زخمی بر جا گذاشته است.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "جمال قاسم السلیمان" رئیس کمیته حقیقت یاب کشتار الحوله در یک کنفرانس خبری که در مقر وزارت خارجه سوریه برگزار شد به تشریح نتایج اولیه تحقیقات این کمیته پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: تمام قربانیان کشتار الحوله از خانواده هایی بودند که با رویارویی و اقدام علیه دولت مخالف بودند و تاکنون در تظاهرات ضد دولتی سوریه شرکت نکرده بودند.

سلیمان با بیان این مطلب افزود: قربانیان الحوله در عملیات مسلحانه گروه های تروریستی مشارکت نداشتند و با اقدامات تروریستی افراد مسلح مخالف بودند.

وی در ادامه گفت : قربانیان از فاصله نزدیک هدف گلوله و اشیاء نوک تیز هدف قرار گرفته بودند و بمباران منطقه الحوله و کشتار مردم بر اثر حمله هوایی صحت ندارد.

این مقام سوری اظهار داشت : نتایج اولیه حاکی از آن است که گروه های مسلح که در منطقه الحوله تجمع کرده بودند، به ترور گسترده در این منطقه اقدام کردند و این در حالی است که در جریان هجوم افراد مسلح و هنگام کشتار مردمی نیروهای ارتش سوریه و طرفدار بشار اسد در این منطقه حضور نداشتند.

سلیمان تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب به دستور فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح شکل گرفته است و اساس تحقیقات آن بر پایه شهادت شاهدان عینی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت هدف افراد مسلح از به راه انداختن کشتار الحوله این بود که منطقه مذکور را از کنترل دولت خارج کنند و تحت سیطره خود قرار دهند.

سلیمان در بخش دیگر سخنان خود گفت : تصاویر بسیاری از اجسادی که در رسانه ها منتشر شد مربوط به اجساد تروریستهایی بود که در جریان درگیری با نیروهای ارتش نظام سوریه کشته شده بودند و هدف عاملان این جنایت این بود که به جامعه جهانی وانمود کند سوریه در معرض جنگ داخلی قرار دارد.

از سوی دیگر "جهاد مقدسی" سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه نیز اظهار داشت : نتایج اعلام شده درباره کشتار الحوله نهایی نیست و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد، زیرا این فاجعه دارای ابعاد سیاسی و جنایی است.

وی با بیان این مطلب افزود: به خاطر حفظ امنیت شاهدان عینی و روند تحقیق، جزئیات نتایج اولیه کمیته حقیقت یاب اعلام نخواهد شد و زمانی که تحقیقات کمیته به پایان رسید مشروح آن در اختیار جامعه جهانی، شورای امنیت و هیئت ناظران بین المللی قرار خواهد گرفت.

مقدسی در عین حال اظهار داشت هدف از کشتار الحوله فتنه افکنی و برانگیختن اختلافات طائفه ای در سوریه است. وی تصریح کرد: برخی معتقدند سوریه در معرض توطئه قرار ندارد این در حالی است که محافلی وجود دارند که 24 ساعته برای فتنه انگیزی در سوریه برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: تروریستها قصد داشتند علاوه بر الحوله روستای دیگری را آماج حملات خود قرار دهند که با تلاش نیروهای ارتش موفق به این کار نشدند.

مقدسی در بخش دیگر سخنان خود از "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد انتقاد و اعلام کرد که وی به جای اینکه نقش حافظ امنیت و صلح را ایفا کند به مبلغ جنگ داخلی تبدیل شده است.

نتایج این کمیته در حالی منتشر می شود که کشورهای غربی بدون توجه به جنایات تروریستها کشتار الحوله را بهانه ای برای تحت فشار گذاشتن بیشتر نظام بشار اسد قرار داده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها