کد خبر: ۵۸۳۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
مربی استقلال در مصاحبه با یک سایت خبری آلمانی سخنانی گفته که عملا خارج از مسائل فنی فوتبال است و ظاهرا ربطی به او ندارد! وی در این مصاحبه ضمن ادعای برخی موارد نظیر دخالت دولت در فوتبال پارا فراتر نهاده و حتی وارد برخی مسائل دینی و اعتقادی نظیر روزه داری بازیکنان نیز شده است.
ندای انقلاب، هنکه حتی حرکت زشت شیث و نصرتی در بازی با داماش را عادی دانسته و از برخورد انضباطی با آنها ابراز ناراحتی نموده است.ادعاهای وی در مورد دخالت دولت در فوتبال می تواند عواقب ناخوشایندی برای فوتبال ملی کشورمان داشته باشد، از سوی دیگر مشخص نیست چنین مربی با طرز تفکری اینچنین در تیم فوتبال استقلال چه میکند.مشخص نیست چرا استقلال این مربی را که ظاهرا از سطح فنی بالایی هم برخوردار نیست به چه دلیل حفظ کرده چه اینکه اگر سطح فنی بالایی داشت وضعیت استقلال به اینجا ختم نمی شد. با توجه به اظهارات نامبرده به جاست نهادهای مسئول برخورد مقتضی را با نامبرده و باشگاه استقلال داشته باشند. هرچند که بهنرین برخورد اخراج محترمانه وی از ایران است.

متن مصاحبه غیر فوتبالی هنکه با zff در زیر منتشر شده است:

"کمک مربی سابق دورتموند و بایرن مونیخ درایران برهه ای خاص از دوران حرفه ای خود را پشت سر می گذارد. میشائیل هنکه به لطف سال ها حضور کنار هیتسفلد، از شم ریاضیدان بزرگ دنیای فوتبال بهره های فراوان برده و حالا امیدوار است دراستقلال آمو خته های خود را به بهترین نحو پیاده کند." این بخشی از لید گفت و گوی سایت خبری با میشائیل هنکه است. او در این مصاحبه حرف های جالبی زده که می توانید بخوانید.

فوتبالیست های تکنیکی

مغز متفکر سابق دورتموند وقتی با سوالی درباره توصیف فوتبالیست های ایرانی مواجه می شود ، با اطمینان می گوید :" فوتبالیست های ایرانی تکنیک مناسبی دارند اما باید بیشتر در تاکتیک تیم هایشان حل شوند و انصباط کاری را هم فراموش نکنند. بیشتر با شگاه های ایرانی پول زیادی صرف استخدام بازیکنان خارجی می کنند اما بهتر است بخشی از سرمایه خود را صرف به خدمت گرفتن بازیکنان خوب سایر کشورها کنند."هنکه در ادامه گفت و گو اطلاعاتش از فوتبال ایران را به رخ آلمانی ها می کشد :" فوتبالیست های ایران با تکنیکی بالا، سطح فوتبال باشگاهی کشورشان را ارتقا داده اند.

مشکلات حاشیه ای – فصلی

هنکه، رقیب تیم فعلی اش در فصل گذشته لیگ حرفه ای را می ستاید :" آن ها بی دلیل 3 سال متوالی قهرنان لیگ نشد ه اند. " هنکه در ادامه س از اظهارنظری بدیهی درباره لزوم صعود تیم کارلوس کی روش به جام جهانی 2014 به معضلات یک مربی خارجی در ایران اشاره کرد:" بیشترمشکلات مربیان خارجی ایران در بیرون زمین است ؛ جایی که اصول حرفه ای گری به سخره گرفته می شودو بازیکنان الزامی به وقف کردن خودشان برای تیم ندارند. نتوع آب و هوایی باعث شده برخی مربیان در دمای بالای 50 درجه تیمشان را هدایت کنند و برخی دیگر زیر برف ، تاکتیک های خود را درمغز بازیکنان جا می اندازند."

رئیس بازی

هنکه از بعضی روسای فوتبالی ایران گله دارد:" روسای بعضی از باشگاه ها بدون هیچ گونه تخصصی در کار مربیان خارجی دخالت می کنند. من بارها از نزدیک شاهد این صحنه های تلخ بودم" کمک مربی استقلال از نگاهی فرا فوتبالی به ایران نکاه می کند:" اینجا شاهد رسوخ بیش از اندازه سیاست هستیم. در ایران به دلیل وجود خط قرمزها و بی معنا بودن حریم شخصی، کار مربیان خارجی فعلی فوتبال ایران را سخت می کند و البته حکومت هم در کار مربیان فوتبال دخالت می کند. پر سپولیس واستقلال به عنوان تیم های اول ایران خیلی به دولت نزدیک هستنند و قطعا اتفاقات پیرامون این سرخابی ها نقش زیادی در معادلات سیاسی خواهد داشت. "

دغدغه روزه داری

هنکه از روز های ماه رمضان به عنوان خاص ترین دوران مربیگری خود در ایران یاد می کند:" در ماه رمضان فوتبالیست های معتقد از طلوع تا غروب آفتاب مجاز به خوردن و نوشیدن نیستند. دو سال پیش علی کریمی در یکی از تمرینات استیل آذین آب نوشید و به دلیل روزخواری، محرومیتی موقت را نصیب برد.در این گونه مواقع ما مربیان خارجی مجبوریم به خاطر بازیکنان روزه دار ، استراتژیمان در تمرینات را تغییر دهیم."

اخلاق گرایی بیش از حد

هنکه آن شادی گل معروف بازیکنان پرسپولیس در بازی با داماش گیلان را بهانه ای برای ارزیابی رفتاری فوتبال قرارداد :" رضایی و نصرتی به خاطر انجام یک عمل تقبیح شده ، محرومیت سنگینی نصیب بردند اما حرکت آن ها بیشتر به خاطر آن چه "زیر سوال بردن اخلاق درفوتبال" نامیده شد، زیر ذره بین قرار گرفت. درواقع اعضای فدراسیون ایران به خاطر فشارهای غیر فوتبالی و پایبندی به اخلاقیات ، واکنشی تندتر ازحد معمول نشان دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۳
سخنان هنکه همچین هم بی ربط نیست
نظر شخصی خود را گفته و من هیچ اهانتی در آن نمیبینم
بهتر است بجای فرافکنی کمی هم به نکته های فنی اشاره شده در متن مصاحبه توجه کنیم
پاسخ
sajad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۲
همه ی حرفای هنکه درست بودن . ما که حرف بی ربطی ندیدیم.بهتره تموم کنین این بازیهاتونو. امثال شماها نمیذارن مربی های با دانش تو ایران موفق باشن.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۲
کاملا درست میگه
پاسخ
سجادرحیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۶
۲
حرف های هنکه کاملا درست است
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۵
۲
خيلي هم درست ميگه كدوم گفتش اشتباه كه شما رو ناراحت كرده؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
تو چی میگی
علی حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۲
بدبخت چیز بی ربطی که نگفته .
پاسخ
pezhman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۵
۲
خدا وکیلی همه حرفاش درسته
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۳
۲
آقای هنکه درست می گه این یک واقعیت غیر قابل انکار هستش که فوتبال رو به گه کشیده
پاسخ
ادریس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱۷
۲
خدا را شکرکنید که بقیه حقایق رانگفته!!!!!!!!!!
پاسخ
فرشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۹
۱
شرم اوره کجاش بی ربط بود. خداییش کلمه به کلمه اش درست بود دمش گرم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۸
۱
چه طوری به این نتیجه رسیدی که باید اخراجش کرد؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
من دیگه کاری به فوتبال ندارم ولی مسوول ورزشی سایت پرسپولیسیه اونم دو آتیشه،نه بخاطر این خبر کلا
پاسخ
Nader
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۲
۷
بنده سالها در اروپا زندگی و تحصیل و به استودیوم های آنها هم می رفتم و فوتبال را در برهه ای دنبال می کردم و اخبار ورزشی را گاهی می خواندم. هیچ خارجی جرئت ندارد در مصاحبه اش بعضی از حرفها و دخالتهای اجتماعی و سیاسی که این مربی در مصاحبه اش انجام داد در آلمان و بعضی کشورهای دیگر انجام دهد! چرا که بلافاصله به اسم نئو نازی عده ای را می فرستند و با ضرب و شتم اهل خانه و سپس آتش زدن خانه درسی از دموکراسی می دهند که فراموش نکنید! به شما بگویم بسیاری از اینها ماموران صهیونیست در کشورهای دیگر خصوصا خاورمیانه هستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
آقای نادرخارجه رفته!! سعی کن کمی پشت صحبتهات فکر باشه!!! نه توهم توط..
ناشناس
UNITED STATES
۰۷:۴۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۴
۱
حرف حساب جواب نداره داداششششششششششش.....
پاسخ
مجتبی رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۴
۱
راست میگه خدایش دمش گرم شما برید دنبال مشکلات دیگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
۷
۱
واقعا کجای حرفاش غیر فوتبالی است؟هرچی گفته درسته ،من فکر کردم حرف دیگری زده!
پاسخ
برادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
حرفاش درسته
پاسخ
هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
۳
۱
کجای این حرفابی ربط بود بگیدتاماهم بدونیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها