کد خبر: ۵۸۲۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
وزارت بازرگانی آمریکا با اعلام آمار رسمی رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۲ از سقوط این رقم به ۱.۹ درصد، رقمی بسیار کمتر از برآوردهای مطرح شده توسط اقتصاددانان آمریکایی خبر داد.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته با اعلام آماری جدید اعلام کرد: رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی کاهش داشته و به 1.9 درصد رسیده است.

بنا بر این گزارش، تولید ناخالص ملی آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی حدود 2 درصد برآورد شده بود که آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد این میزان حتی از تخمین‌های زده شده نیز پایین تر است.

این در شرایطی است که کارشناسان وزارت بازرگانی آمریکا میزان رشد اقتصادی این کشور برای سه ماهه نخست سال 2012 را دست‌کم 2.2 درصد تخمین زده بودند.

رشد اقتصادی هر کشور برآوردی از میزان تولید ناخالص ملی آن کشور است که نشان دهنده تولیدات ملی آن کشور خواهد بود.

در حال حاضر آمریکا و کشورهای اروپایی چندین سال است که با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند و تدابیری نیز که رهبران این کشورها برای مقابله با این بحران اندیشیده‌اند، تا کنون همگی با شکست مواجه شده است.

کشورهای اروپایی و اخیرا نیز آمریکا به اجرای اقدامات ریاضتی سرسختانه‌ای روی آورده‌اند تا اندکی بدهی‌های ملی خود را کاهش دهند اما این اقدامات نیز به در بسته خورده و بیش از هر چیز مردم این کشورها را از لحاظ اقتصادی در مضیقه قرار داده است و چه بسا بر مشکلات مالی و اقتصادی آنها نیز افزوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها