کد خبر: ۵۸۱۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
روزنامه روس:
وزارت امور خارجه روسیه با مخالفت خود با اقدام کشورهای غربی در اخراج سفرای سوریه از پایتخت‌های خود و هر نوع تصمیم گیری در مورد مداخله خارجی در سوریه بار دیگر غرب را در حمله دیپلماتیک خود به این کشور مایوس کرد.

فارس به نقل از روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا»، کشورهای غربی یکبار دیگر در حمله دیپلماتیک خود به سوریه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات دمشق و برکناری "بشار اسد" از مقام ریاست جمهوری که آنها وی را به اعمال فشار زیاد بر مردم سوریه متهم می‌کنند، مایوس شدند. مقامات مسکو از تصمیم برخی کشورها برای اخراج سفرای سوریه از پایتخت‌های خود انتقاد کرده و مخالفت خود با هر نوع مداخله خارجی در بحران سوریه را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخراج سفرای سوریه از پایتخت‌های کشورهای غربی اقدامی کاملا غیرسازنده است. به عقیده مقامات مسکو، با دست زدن به چنین اقدامی، کانال‌های مهم دیپلماتیک برای تبادل نظر با نمایندگان دولت سوریه بسته می‌شود، ضمن اینکه این کار تاثیر منفی بر اقدامات مقامات دمشق خواهد داشت.

روسیه همچنان اصرار دارند که جایگزینی برای طرح "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران در سوریه وجود ندارد و همه طرفین درگیر در این مناقشه باید بر اساس مفاد این طرح عمل کنند.

"گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که این کشور قصد ندارد اجازه دهد تا در شورای امنیت سازمان ملل هیچ ابتکارعملی در رابطه با مداخله نظامی از خارج در مسائل سوریه عملی شود.

وی در تفسیر اظهارات "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری جدید فرانسه در مورد امکان مداخله نظامی برای حل بحران در سوریه گفت: ما همواره اعلام کرده و بر این مسئله تاکید داریم که موکدا مخالف هر نوع دخالت خارجی در مناقشه داخلی در سوریه هستیم، چرا که چنین اقدامی تنها منجر به وخیمتر شدن اوضاع در این کشور شده و عواقب غیرقابل پیش بینی نه تنها برای سوریه، بلکه برای کل منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

آنچه باعث وخامت اوضاع در سوریه و نزدیک به شکست شدن طرح کوفی عنان برای حل مناقشه در این کشور شده، حادثه حمله فجیع به مردم غیر نظامی روستای الحوله در نزدیکی شهر حمص سوریه است که در نتیجه آن 116 نفر، از جمله 34 کودک کشته و 300 نفر زخمی شده‌اند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به همراه "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس در مسکو اعلام کرد که متاسفانه طرح "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل مناقشه در سوریه بصورت ناموفق اجرا شده است.

لاوروف حادثه الحوله را به حوادثی که 13 سال قبل در یوگسلاوی سابق رخ داده تشبیه کرد و یادآور شد: در آن زمان هم یک حادثه نسل کشی در یکی از روستاهای یوگسلاوی بهانه‌ای برای آغاز بمباران این کشور بدون قطعنامه شورای امنیت و نقض منشور سازمان ملل و همه اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها