کد خبر: ۵۸۰۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) همایش «امام خمینی، فلسطین و بیداری اسلامی» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملارد برگزار شد.
ایسنا، دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران در این همایش گفت: امام خمینی نمونه کامل مجتهدی با خرد سیاسی و اسلامی بود که توانست انقلابی را پایه گذاری کند که به اولین جمهوری اسلامی در دنیا تبدیل شود.

وی افزود: امام خمینی( ره) با احساس شگرف و عمیق خود در سن 70 سالگی حرکتی را در بین ملت ایران ایجاد کردند که قدرت طاغوت توان مقابله با آن را از دست داد و در نهایت سرنگون شد.

قدومی ایجاد وحدت بین آحاد مختلف مردم را از مهمترین رموزپیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: وحدت آحاد مردم باعث شد که قدرت طاغوت در هم بشکند و حکوت ظالم شاهنشاهی توانایی مقابله خود را با اراده مردمی از دست بدهد.

و ی ادامه داد: امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی موضوع فلسطین را مورد توجه زیادی قرار داده بودند که همین امر باعث شد این انقلاب تنها به مردم ایران محدود نشود و طی سالیان بعد تمام کشور های اسلامی را در بربگیرد.

خالد قدومی یادآورشد: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اندیشه‌های قوی و برتر بر اذهان عمومی مسلط می‌شوند و وقوع بیداری اسلامی در کشور های مختلف شاهدی بر این ادعاست .

وی اضافه کرد: بیداری اسلامی امروز مدیون انقلاب اسلامی و رهبریت امام خمینی (ره) است که سیاست را عین دیانت می دانست و دین را توام با سیاست تلقی می کرد.

و ی ادامه داد: سایر انقلاب‌ها نیز برای ماندگاری خود باید در پیرو اندیشه امام (ره) مردم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و به خواست و اراده آنها توجه کنند.

نماینده جنبش حماس در تهران در پایان گفت: اسلام یک تجربه بشری است که پیش قراول آن حضرت محمد (ص) است و بعد از آن امامان و بعد از آنها رهبران فرزانه‌ای چون امام خمینی(ره) چراغ اسلام را در سراسر دنیا شعله ور کرده‌اند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها