کد خبر: ۵۷۶۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
«سعید جلیلی» دبیرشورایعالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات بغداد با 64.5 درصدآرا به عنوان چهره خوب هفته و «علی مطهری» نماینده مجلس در دوره هشتم و نهم با 62.7درصد به عنوان چهره بد هفته گذشته انتخاب شدند.

فارس، درنظرسنجی این هفته چهره خوب و چهره بد شبکه خبری اجتماعی افسران، «سعید جلیلی» دبیرشورایعالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات بغداد با 64.5 درصدآرا به عنوان چهره خوب هفته و «علی مطهری» نماینده مجلس در دوره هشتم و نهم با 62.7درصد به عنوان چهره بد هفته گذشته انتخاب شدند.

در نظر سنجی چهره بد هفته پس از علی مطهری، «دولت جمهوری آذربایجان» 19.1 درصد آرا، «شبکه من و تو» 13.6درصد آرا و «گروه 5+1» 4.5 درصد آرا را کسب نمودند.

از سوی دیگر درنظرسنجی چهره خوب «تماشاگران تیم فوتبال سپاهان اصفهان»، «عزت‌الله انتظامی» و «تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران» به ترتیب با 19.8 درصد، 12 درصد و 3.7 درصد پس از«سعید جلیلی» قرار گرفتند.

شایان ذکر استاین نظر سنجی از روز شنبه 6 خرداد تا صبح روز سه شنبه 9 خرداد ادامه داشت و دلایل انتخاب هر کدام ازنامزدها به شرح زیر اعلام شده بود:

نامزدهای چهره خوب هفته:

تماشاگران تیم فوتبال سپاهان اصفهان

دو هفته قبل و در چارچوب مسابقات قهرمانان آسیا تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر با تیم الاهلی عربستان دیدار کرد. در این دیدار که با پیروزی دو بر یک و صدرنشینی تیم سپاهان به پایان رسید، تماشاچیان این تیم با نصب بنری که روی آن نوشته شده‌بود «پیغام ایران را منادی هستیم، جان بر کف امام هادی هستیم» هتاکی خواننده خارج نشین را نسبت به این امام بزرگوار محکوم کردند.

تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران

تیم ملی کشتی فرنگی ایران هفته گذشته،در دیدار نهایی رقابت‌های جام‌جهانی روسیه با نتیجه 5 بر 2 برابر ترکیه به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را برای سومین سال پیاپی از آن خود کرد. محمدبنا، سرمربی این تیم پس از قهرمانی این موفقیت را به ملت بزرگ ایران تقدیم کرد.هفته پیش از آن نیز تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقه پایانی جام جهانی کشتی آزاددر آذربایجان با نتیجه 4 بر 3 برابر میزبان مسابقات به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را برای پنجمین بار بدست آورد.

سعید جلیلی

هفته گذشته با مذاکرات ایران و گروه5+1 به پایان رسید. در این مذاکرات ناتمام که در چند نوبت و به طور فشرده در بغدادانجام شد، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پس از سه دوره گفتگوی دوجانبه با کاترین اشتون سرپرست تیم مذاکره‌کننده غربی با تاکید بر حق هسته‌ای ایرانبه عنوان یک عضو ان‌پی‌تی برخلاف گفته طرف غربی هرگونه مذاکره در مورد غنی‌سازی اورانیوم را رد کرد. وی هم‌چنین به عنوان مذاکره کننده ارشد در کنفرانس خبری خودبا صراحت به پایان مسیر فشار بر ملت ایران اشاره کرد و از کارشکنی آژانس در مسئله هسته‌ای ایران به ویژه در تهیه سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران و عدم ارائه بسته پیشنهادی از سوی طرف غربی علی‌رغم ادعای آن‌ها سخن گفت. جلیلی در مذاکرات باگروه 5+1 با ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب هرگز حاضر نشده است تا بر سر حقوق مسلم ملت ایران معامله کند.

عزت‌الله انتظامی

در هفته گذشته که به نام «محکومیت توهینبه مقدسات ادیان توحیدی» نامگذاری شده بود، عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت کشورمان و چهره ماندگار این رشته، در واکنش به اقدام خواننده هتاک خارج‌نشین گفت:«بنده تا به حال اصلا اسم این خواننده را هم نشنیده‌ام و قطعا حکم صادر شده از سوی مراجع نسبت به این فرد درست است.» هنرمندان دیگری نیز نسبت به این اقدام اعلام برائت کرده و بر اجرای حکم مراجع اصرار ورزیدند. حامد زمانی، محمد گلریز، شاهین فرهت، حسام‌الدین سراج، امیریل ارجمند، فاضل نظری، مازیار عصری، امیر تاجیک،خشایار اعتمادی، رسول نجفیان، علی‌اکبر لطیفیان، فرزاد جمشیدی و مهران باقری ازاین جمله هستند.

نامزدهایچهره بد هفته:

دولت جمهوری آذربایجان

به دنبال برگزاری تجمعات مردمی توسط مردم مسلمان و غیور تبریز در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان و محکوم کردن سیاست‌های ضد اسلامی دولت جمهوری آذربایجان و بخصوص دادن مجوز برگزاری رژه همجنس‌بازان دراین کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی توسط ائمه جمعه و روحانیون، تجمعی توسط اعضایچند سازمان اجتماعی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد که درآن به مقدسات توهین شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران این اقدام را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان آن شده‌است. اعتراض مردم مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان که در اکثریت هستند نیز با سرکوب پلیس این کشور مواجه شد.

علی مطهری

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و در آخرین نطق خود در مجلس هشتم در انتقاد به وضعیت حجاب و عفاف در جامعه با متهم کردن رییس‌جمهور به قبول نداشتن حجاب و آزاد کردن تحریک جنسی در سطح جامعه و توهین به مردم متدین و روحانیت، گفت: «احمدی‌نژاد و مشایی به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق تأسیس کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند، شاید آن زمان روحانیت و مردم متدین و حزب‌الهی که در دوره اصلاحات بایک صدم وضعیت کنونی کفن‌پوش به خیابان‌ها ‌ریختند، احساس مسئولیت کرده و اقدامی انجام دهند.» او در ادامه سخنان خود ادعا کرد سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به نفع نامزدهای مورد نظر خود دخالت کرده و آن را ‌از ‌نقاط ضعف انتخابات مجلس نهم دانست. این سخنان وی به شدت مورد اعتراض نمایندگان مجلس و فعالان دانشجویی قرار گرفت.

گروه 5+1

با آنکه در مذاکرات استانبول حق هسته‌ایایران به رسمیت شمرده شده بود، در مذاکرات بغداد این گروه خواستار توقف غنی‌سازی20 درصدی اورانیوم و انتقال اورانیوم ذخیره شده به خارج از ایران در برابر لغو محدود برخی از تحریم‌ها شد، پیشنهادی که از سوی رسانه‌های غربی نیز نامتوازن خوانده شد. با این‌حال در پایان مذاکرات کاترین اشتون در مصاحبه خبری خود باز هم بر اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد. پس از پایان مذاکرات نیز نماینده آمریکا برای ارائه گزارش و دیدار با نتانیاهو به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد. اشتون نیز یک هفته قبل از برگزاری مذاکرات با مقامات اسرائلی در همان‌جا ملاقات داشت.برخی از طرف‌های غربی در این مذاکرات به دنبال فشار بر ایران از طریق جنجال رسانه‌ای با انتشار اخبار کذب و جلب نظر اسرائیل بودند و همین مانع از برقراری توافق بین نمایندگان 5+1 و سرگردانی این گروه و پایین بودن سطح این تیم شده‌بود.

شبکه من و تو

تلویزیون من و تو 1 که به گفته خودش در راستای ارتقای نقش و جایگاه رسانه‌ای ایرانی و فارسی زبان و با هدف ارتقای نقش ایرانیان در جامعه جهانی کار خود را شروع کرده‌است، بارها باورهای دینی مردم ایران بخصوص حجاب را به سخره گرفته و آن را علت عقب‌ماندگی کشورهای اسلامی نشان‌داده وبی‌بند و باری حاکم در کشورهای اروپایی را عامل پیشرفت غرب معرفی کرده‌است. این شبکه هفته گذشته نیز در یکی از برنامه‌های خود شرکت‌کننده مردی که در نقش یک زن و با روسری حاضر شده بود را به کشف حجاب و دورانداختن روسری و مقاومت در برابر قانون حجاب دعوت کرد.

کاربران افسران می‌توانند چهره‌های خوب و بد هفته در طول این هفته را به تیم مدیریتی افسران از قسمت «پیشنهاد به مدیر» این شبکه برای نامزد شدن در نظرسنجی هفته آینده پیشنهاد دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها