کد خبر: ۵۷۶۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره برنامه های در دست اقدام برای رفع مشکلات دریاچه ارومیه گفت: یک اقدام مهم برای رفع مشکل؛ انتقال آب از ارس و حوضه های دیگر است و باید انجام شود که منابع آن تخصیص داده شده و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع تقویت شود.
محمد جواد محمدی زاده در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره آخرین وضع برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه گفت: به تازگی جلسه شورایعالی آب با حضور رئیس جمهور تشکیل و تذکراتی در این باره داده شد. جلسه ستاد مدیریت اجرای حوضه آبریز ارومیه نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور، استانداران سه استان و همچنین وزرای مربوط تشکیل شد. ارزیابی اقدامات سال 90 برای دریاچه ارومیه و توسعه برنامه ها برای امسال از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه شایعات مربوط به بروز خطر سونامی نمک در دریاچه ارومیه را بزرگ نمایی موضوع از جانب برخی افراد عنوان کرد و افزود: یک اقدام مهم این است که باید آب از ارس و حوضه های دیگر به این دریاچه منتقل شود که منابع آن تخصیص داده شده و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع برای رفع بخشی از مشکلات این دریاچه تقویت شود.
وی، بارور کردن ابرها و تسریع در روشهای اصلاح نوین آبیاری از جانب وزارت جهاد کشاورزی را از دیگر برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه امسال عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها