کد خبر: ۵۷۵۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
وزارت امور خارجه روسیه گزارش حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا را غیرمنصفانه و یکطرفه توصیف کرد كه اين امر، منجر به بروز سومین جنجال سیاسی چند ماه اخیر در روابط دو كشور شد.
باشگاه خبرنگاران به نقل از  شین هوا نوشت: "کنستانتین دالگف" نماینده وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دمکراسی و قانون، دوشنبه در واکنش به این بیانیه گفت: بخش مربوط به روسیه در این گزارش، منصفانه نیست. متأسفانه طرف امریکایی نمی خواهد به کارهای بسیاری که رئیس جمهوری روسیه انجام می دهد توجه کند.

دالگف افزود: این گزارش همچون گزارش های مشابه، موضوع سوء استفاده همیشگی از مسائل بشر دوستانه و حقوق بشر، استفاده از معیارهای دوگانه، ارزیابی های سلیقه ای به نفع منافع سیاسی امریکا را شامل می شود.

وی در ادامه افزود در این گزارش ها معلوم نیست که این نتیجه گیری های سئوال برانگیز بر چه منابعی استوار است.

این دیپلمات روسی همچنین بر تجویز یک‌سویه وضع حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کرد.

داگلف گفت: در این بیانیه هنگامی که به موضوع لیبی می رسد، نقض قوانین بشردوستانه بین المللی در عملیات نظامی در این کشور را بدست ناتو توجیه می کند.

وی گفت: کاملا مشخص است که این گزارش فاقد تجزیه و تحلیل حقوق بشر در امریکاست.

از سوي ديگر، سفیر آمریكا در روسیه روز جمعه گذشته در جمع دانشجویان آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه گفته بود كه مسكو به قربان بیك باقی یف رییس جمهوری سابق قرقیزستان در ازای موافقت وی با بستن پایگاه آمریكایی ماناس در این كشور، رشوه داده است كه اين اظهار، با خشم مسكو مواجه شد.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اظهارات مك فول را محكوم كرده و از وی خواست تا از بیان سخنان خارج از چارچوب دیپلماتیك خودداری كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها