کد خبر: ۵۶۸۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
در ادامه تحقیقات مرتبط با پرونده رسوایی شنود تلفنی در انگلیس، وزیر فرهنگ این کشور روز گذشته به تلاش برای گمراه کردن مجلس متهم شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی تلگراف، «پرونده رسوایی شنود تلفنی در انگلیس» باز هم گریبان چهره‌های شاخص دیگری از مقامات دولتی انگلیس را گرفت. در تازه‌ترین ابعاد این پرونده شب گذشته «جرمی هانت» وزیر فرهنگ انگلیس متهم شد.

  پرونده «رسوایی شنود تلفنی در انگلیس» نام یک پرونده ادامه‌دار در ارتباط با تخلفات روزنامه «نیوز آو د ورلد» و سایر روزنامه‌های انگلیس است.

این روزنامه‌ها که همگی تابعه شرکت رسانه‌ای «نیوز اینترنشنال»، به سرپرستی «رابرت مردوخ» بودند با اتهاماتی از قبیل شنود تلفنی، رشوه به پلیس و اعمال نفوذ در انتشار مطالب روزنامه‌ای مواجه شدند.

در تحقیقاتی که بین سالهای 2005 تا 2007 به عمل آمد مشخص شد این روزنامه تلفن‌های شخصیت‌های مشهور، سیاستمداران و اعضای خانواده سلطنتی انگلیس را شنود می‌کرده است.

ادامه این تحقیقات در سال 2011 افشا کرد تلفن‌های شهروندان عادی، خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری لندن و خانوده‌های سربازان فوت شده انگلیسی نیز شنود می‌شده است.

اعلام این خبر موجب خشم عمومی از «رابرت مردوخ» شد و سرانجام روزنامه «نیوز آو د ورلد» بعد از 168 سال سابقه در زمینه روزنامه‌نگاری در تاریخ 10 ژولای 2011 تعطیل شد.

تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد و هر روز جزئیات تازه‌ای از ابعاد آن اعلام می‌شود.

شب گذشته بعد از افشای یک یادداشت خصوصی از «جرمی هانت» به دیوید کامرون، او به تلاش برای گمراه کردن مجلس متهم شد.

گفته می‌شود «هانت» در این پیام خصوصی از تلاش شرکت تحت مدیریت «رابرت مردوخ» (شرمت نیوز کرپریشن) برای تصاحب کامل شرکت «بی‌اسکای‌بی» حمایت کرده است. 

شرکت نیوز کورپوریشن حدود چهل درصد سهام بی اسکای بی را در اختیار دارد و از دو سال قبل تلاش فراوانی می‌کرد تا شصت درصد باقیمانده را هم تصاحب کند.

ماه گذشته «هانت» به مجلس اعیان گفته بود او به هیچ عنوان برای اثرگذاری بر مناقصه شرکت «بی‌اسکای‌بی» تلاش نکرده است.

اما روز پنجشنبه هیئت تحقیق «لوسون» یادداشتی مربوط به تاریخ 19 نوامبر 2010 منتشر کرد که در آن «هانت» هشدار داده بود «جیمز مردوخ» ـ از شرکت «نیوز کرپریشن» ـ از اینکه وزیر بازرگانی اداره امور مربوط به این شرکت را به دست گرفته بود، خشمگین بود.

«هانت» در این یادداشت همچنین ابراز نگرانی کرده بود در صورتی که مناقصه شرکت مورد نظر به دست شرکت «افکام» بیفتد، دولت در سیاستهای رسانه‌ای وارد مسیر اشتباهی خواهد شد. وی دراین یادداشت گفته بود وزیران نباید در برابر رقیبان شرکت نیوز کورپریشن «کم بیاورند».

منابع وابسته به مقامات ارشد حزب کارگر انگلیس روز گذشته گفتند کاملا واضح است که «جرمی هانت» مجلس را گمراه کرده است.

«هریت هرمن»، یکی از مقامات ارشد حزب کارگر می گوید : «با توجه به شواهد امروز مشخص است که دیوید کامرون به جرمی هانت مسئولیت داده است در مورد مناقصه شرکت بی‌اسکای‌بی تصمیم بگیرد، در حالی که به خوبی آگاه بوده است که وزیر فرهنگ فعالانه از این مناقصه حمایت می‌کند.»

در پی انتشار خبر این رسوایی، حزب کارگر انگلیس به صراحت از جرمی هانت خواسته است از سمتش استعفا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها