کد خبر: ۵۶۷۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به هک وب سایت های متعلق به شاخه القاعده در یمن اعتراف کرد: تبلیغات درباره کشتار آمریکایی را به تبلیغاتی در خصوص کشته شدن مسلمانان در جریان حملات تروریستی القاعده تبدیل کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری "ای بی سی"، "هیلاری کلینتون" شب گذشته در سخنانی در مرکز فرماندهی عملیات های ویژه آمریکا در فلوریدا اعلام کرد: متخصصان وزارت خارجه به وب سایت های متعلق به القاعده در شبه جزیره عرب حمله کردند.

وی با صراحت اعلام کرد: این افراد با تبلیغ علیه کشتار آمریکایی ها در پی استخدام نیروهای جدید بودند اما هم اکنون تبیلغات در خصوص کشتار آمریکایی به تبلیغاتی برای کشته شدن مسلمانان در جریان حملات تروریستی القاعده تبدیل شده است.

اعترافات کلینتون درحالیست که پیشتر گزارشهایی در خصوص نقش دولت آمریکا در هک برخی از وب سایت های اعضای القاعده در ابتدای سال جاری منتشر شده بود اما مقامات سیا که مسئولیت مبارزه با تروریسم را دارند، این گزارشها را تکذیب کرده بودند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مبارزات دولت آمریکا با افراطیون گفت: کارشناسی تحت عنوان گروه "تیم امداد دیجیتال" تبلیغات افراطیون را در سراسر جهان زیر نظر داشته و برای بی اعتبار کردن و برتری یافتن بر این تبلیغات تلاش می کنند.

وی افزود: این کارشناسان مسلط به زبان اردو، عربی و سومالیایی بوده و با جستجو در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و دیگر رسانه ها در پی افشای سواستفاده های القاعده و حملات آنها علیه مسلمانان هستند.

کلینتون گفت: در دورانی که به عنوان وزیر خارجه فعالیت کردم، وزارت خارجه نقش فعالی را در همکاری با وزارت دفاع و سرویس های جاسوسی داشته و از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای مبارزه با تروریسم و تبیلغات علیه افراطیون استفاده کرده است.

وی ضمن تاثیر گذار بودن تلاشهای هکرها گفت: القاعده از حامیان خود خواست تا هرآنچه را که در اینترنت می خوانند، باور نکنند که نارضایتی اعضای این گروه نشان می دهد موفق عمل کردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها