کد خبر: ۵۶۷۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
یک کارشناس غربی:
یک کارشناس مسائل ایران با تاکید بر اینکه مطمئنا مذاکرات بغداد به توافق خواهد انجامید و شکستی برای این گفتگوها پیش بینی نمی شود ،ادعای یک موسسه آمریکایی مبنی بر احتمال پاکسازی در تاسیسات پارچین توسط ایران را به راه انداختن یک جنگ روانی از طرف غرب ارزیابی کرد.

مهر، "اولریش تیلگنر" کارشناس مسائل ایران در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" در پاسخ به این پرسش که شما چه انتظاری از مذاکرات بغداد دارید اظهار داشت:  مطمئنا این مذاکرات به توافق منجر خواهد شد. چنین توافقی همچنین بین رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی و همتای ایرانی وی در تهران روز دوشنبه اتفاق افتاد که البته ما درباره جزئیات این توافقات چیزی نمی دانیم .

وی افزود: یک چیز مشخص است و آن این است که دیگر در این مذاکرات شکست پیش بینی نمی شود و بالاخره توافقی حاصل خواهد شد.

این کارشناس ایرانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ایران روی حق غنی سازی اورانیوم انصراف خواهد داد اظهار داشت: ما غنی سازی اورانیوم را برای ایران ممنوع نمی کنیم بلکه نظارت بیشتر بر این روند را خواهانیم. ایران آماده نیست روی غنی سازی اورانیم و یا تاسیسات خود برای اجرای این روند انصراف دهد.

"تیلگنر" در ادامه درباره ادعای اخیر موسسه علوم و امنیت بین الملل آمریکا مبنی بر احتمال انجام پاکسازی در تاسیسات پارچین توسط ایران اظهار داشت: این تنها به راه انداختن یک جنگ روانی بود. اینها همه حدس و گمانهایی است که غرب می زند. ایرانیها می گویند که چنین ادعاهایی بی پایه و اساس است و آنها  قراردادهای بین المللی را نقض نمی کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو  درباره  روابط بین ایران و آمریکا اظهار داشت: روابط بین این دو کشور از دهه شصت بسیار متشنج شده است و نقطه اوج این تنش ها به زمانی برمی گردد که سفارت آمریکا در پایان سال 1979 اشغال شد و از آن به بعد آمریکا مرتبا قطعنامه هایی را علیه ایران صادر کرده و همواره هم دلایل جدیدی برای تصویب آنها ارائه می دهد.

وی افزود: قبل از مذاکرات بغداد نیز آمریکا تحریمها علیه تهران را تشدید کرد و چنین اقدامی از طرف آمریکا نشان می دهد که ایالات متحده می خواهد کلا سیستم جمهوری اسلامی در ایران را تغییر دهد و این دقیقا چیزی است که پای میز مذاکره قابل قبول نمی باشد، چرا که در اینجا نمایندگان جمهوری اسلامی با غرب مذاکره می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها