کد خبر: ۵۶۷۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۱
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف، تراکم برنامه های جنبی را موجب از بین رفتن روح اعتکاف خواند و نسبت به نفوذ جریانهای نوظهور معنوی و عرفانی در مراسم اعتکاف هشدار داد.

مهر؛ حجت الاسلام نصیر نیک نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در همایش«اعتکاف؛ سه روز در بهشت» که پنجشنبه 4 خرداد در آستانه « ایام البیض» و با حضور 700 نفر از ائمه جماعات تهران و البرز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: مراسم اعتکاف فرصت استثنایی است و امسال در بیش از 540 مسجد استان تهران و البرز مراسم اعتکاف برگزار می شود.

پیش بینی شرکت بیش از 100 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال

وی با پیش بینی شرکت بیش از 100 هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال یادآور شد: ایام اعتکاف فرصت بسیار مغتنمی برای جذب جوانان مستعد برای ایجاد شبکه تبلیغی است. اعتکاف متعلق به مردم است و مدیریت آن هم بر عهده ائمه مساجد است.

نیک نژاد با اشاره به استقبال مردم پرشور مردم از مراسم اعتکاف؛ افزود: خود معتکفین هزینه استقرار سه روزه خود را پرداخت می کنند و کمتر جایی وجود دارد که این فرهنگ جا نیفتاده باشد البته ما استقبال می کنیم از بانیان و هیأت امنایی که بتوانند هزینه های معتکفین مساجد خود را بپردازند و میزبان آنها باشند.

وی بر پشتیبانی فرهنگی مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف از سوی نهادهای فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: اعزام مبلغ ویژه به مساجد محل اعتکاف وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است که ما این آمادگی را داریم که برای هر مسجد سه مبلغ ویژه اعزام کنیم که هزینه های آنها نیز بر عهده سازمان تبلیغات است.

وی خطاب به جمع ائمه مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف گفت: اگر مسجدی ظرفیت پاسخگویی به علاقمندان به شرکت در مراسم اعتکاف را ندارد هرچه زودتر به سازمان تبلیغات ارجاع دهید تا بتوانیم با انتخاب مساجد جایگزین این امکان را فراهم کنیم که همه مشتاقان اعتکاف از این فرصت استفاده کنند.
 
نفوذ جریانهای نوظهور معنوی و عرفانی در مراسم اعتکاف/ موبایل در مراسم اعتکاف ممنوع شود
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به برخی از آسیبهای ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: تراکم برنامه های جنبی نباید آنقدر باشد که موجب از بین رفتن حالت معنوی و اصلی معتکف شود چراکه سخنرانی و مداحان و برنامه های جنبی متعدد روح اعتکاف و خلوت گزینی در این ایام را از بین می برد.
 
وی نسبت به فعالیت جریانهای نوظهور معنوی و عرفانهای کاذب در ایام اعتکاف هشدار داد و گفت: از سال گذشته اخباری را دریافت کردیم که جریانهایی در درون مساجد با قصد اعتکاف؛ حضور پیدا می کنند و با تشکیل حلقه هایی به جذب افراد می پردازند که ائمه مساجد باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.
 
حجت الاسلام نیک نژاد افزود: یکی دیگر از مسائلی که جزو آسیبهای اعتکاف می باشد؛ بحث موبایل و بلوتوث بازی است. برخی از مساجد در سال گذشته استفاده از موبایل را در ایام اعتکاف ممنوع کردند و بسیار هم جواب داد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها