کد خبر: ۵۶۷۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
مذاکرات بغداد پس از حرف و حدیث های فراوان در حالی آغاز به فعالیت نمود که به نظر بسیاری از تحلیل گران داخلی و خارجی شرایط مذاکرات به نفع ایران بوده است.

پایگاه 598 در ویژه نامه مذاکرات بغداد خود به تجمیع نظرات و اخبار این دور از مذاکرات ایران با گروه 5+1 می پردازد:



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با پایگاه 598:

ارزیابی مثبت از مذاکرات آتی ایران و 5+1 در بغداد / شرايط فعلي اروپا و آمريكا به نفع ایران است

جهان ايران هسته اي را پذيرفته است اميدواريم كه كشورهاي اروپايي و 1+5 به اين واقعيتي كه در خصوص مسئله هسته اي ايران رسيده اند به صورت علني تر بيان كنند و خانم اشتون در استانبول غني سازي 5/3 تا 5% را پذيرفت و اين بزرگترين پيروزي براي ما در گام اول محسوب مي شود، چرا كه اين ها در گذشته حتي حاضر نبودن كه ما 10 سانترفيوژ براي تحقيقات دانشگاهي و آموزشي داشته باشيم.




منوچهر محمدی: به مذاكرات بغداد اميدوار نيستم


دكتر محمدي با اشاره به روحيه غرب در مذاكرات گفت: غرب به دنبال اين است كه اگر يك امتياز به ايران داد، امتيازي نيز دريافت كند و از آنجا كه ايران ذره اي از حقوق خود كوتاه نمي آيد و مقاومت مي كند، به تصور بنده غربي ها نخواهند گذاشت كه نشست بغداد، شكست براي غرب تلقي شود.




ارزیابی‌ها از روز اول مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد

بنظر می رسد با توجه به اهمیت ادامه مذاکرات، نماینده 1+5 سیاست احتیاط در مذاکرات را در پیش گرفته است و با توجه به عدم وجود توافق حداکثری در داخل 1+5 تلاش می کند تا با موضع سقف مذاکراتی و طرح موضوعات حداکثری بدون مشخص کردن میزان امتیازدهی در مذاکرات حرکت کند.




1+5 فاقد دستور کار در نشست بغداد و بدنبال وقت کشی

هیئت‌های مذاکره کننده 1+5 و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی امروز (پنجشنبه) وارد دور دوم گفت‌وگوها با هیئت ایرانی به سرپرستی سعید جلیلی می‌شوند که به نظر می‌رسد فاقد دستور کار بوده، به دنبال وقت کشی و خرید زمان هستند و اجازه ریسک هم ندارند. / مذاکرات دو روزه گروه ۱+۵ با ایران در پایتخت عراق به پایان رسید.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها