کد خبر: ۵۶۲۴۳
زمان انتشار: ۲۱:۲۴     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
انتشار و توزیع کتابی در تعریف و تمجید از مجمع روحانیون مبارز:
در آستانه بیست و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اقدام به انتشار و توزیع کتابی با عنوان " سیر پیدایشی مجمع روحانیون مبارز از اول انقلاب تا حال" نموده است. انتشار و توزیع این کتاب با توجه به عملکرد مجمع روحانیون مبارز در سال های گذشته و بخصوص در حوادث پس از انتخابات نهم ریاست جمهوری و حمایت های بی پایان این مجمع از عناصر فعال در فتنه سال 88 در آستانه سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) خود جای تامل بسیار است.
به گزارش پایگاه 598، در آستانه بیست و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی  موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اقدام به انتشار و توزیع کتابی با عنوان " سیر پیدایشی مجمع روحانیون مبارز از اول انقلاب تا حال" نموده است.

این کتاب که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) منتشر شده است به تعریف و تمجید مجمع روحانیون مبارز از ابتدای انقلاب تا حال می پردازد.

انتشار و توزیع این کتاب با توجه به عملکرد مجمع روحانیون مبارز در سال های گذشته و بخصوص در حوادث پس از انتخابات نهم ریاست جمهوری و حمایت های بی پایان این مجمع از عناصر فعال در فتنه سال 88 در آستانه سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) خود جای تامل بسیار است.

لازخ به ذکر است که این تشکل سیاسی که زمانی تمامی فرامین ولی فقیه را لازم الاجرا تلقی می‌کند، پس از فتنه‌ی 88 به طرز کاملاً شفافی با مواضع ولی فقیه مرزبندی می‌نماید و با وجود فرمایشات موکد رهبری مبنی بر لزوم دخالت نخبگان برای از بین بردن فتنه، اعضای مجمع روحانیون نه تنها این موضوع را کاملاً ناگفته به حساب آوردند بلکه به شکل مستقیم در مقابل این راهبرد ایستادند و حامی و زمینه‌ساز اغتشاش شدند.

این مجمع ضمن تأیید شایعه‌ی تقلب در انتخابات در بیانیه‌ی رسمی خود در تاریخ 28 خرداد 1388 می‌گوید: «با پوزش از این که نتوانستیم از آرای مردم صیانت به عمل آوریم، به استحضار مردم شریف می‌رساند که در این انتخابات صرف نظر از نتیجه‌ای که معلوم شد، آنچه موجب تأسف و نگرانی بیش‌تر است، اعمال نوعی مهندسی آرای گسترده در این دوره است. مجمع روحانیون مبارز در جلسه‌ای فوق العاده به این نتیجه رسید که برای دفاع از جمهوریت اسلامی نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی و نگاهبانی از موج آشتی ملی با صندوق‌های رأی، ابطال این انتخابات و تجدید آن در فضایی عادلانه‌تر و منطقی‌تر راهکار مناسب است یا دست کم تعیین هیأتی بی‌طرف و کاردان و شجاع برای حقیقت یابی و اعلام نظر نهایی به ملت و رهبری تصمیمی درست در جهت آرمان‌های والای انقلاب و اندیشه‌های حضرت امام و تقویت اعتماد ملی است...»

از سوی دیگر با آن که از چند روز پیش از برگزاری نماز جمعه، رهبر معظم انقلاب در 30 خرداد، اطلاع رسانی لازم پیرامون آن صورت پذیرفته بود اما مجمع روحانیون مبارز درخواست مجوز راهپیمایی در 30 خرداد را به وزارت کشور داده بود اما این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت و با آن که رهبر معظم انقلاب در آن نماز جمعه‌ی تاریخی خواستار پیگیری مطالبات از راه قانون و خاتمه دادن به اردوکشی خیابانی شدند، این مجمع تا ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه (30 خرداد 1388) حاضر به لغو درخواست خود نشد و زمانی این کار را انجام داد که دیگر اثری نداشت و همه به خیابان‌ها آمده بودند.

شایان ذکر است که روز گذشته نیز دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، نسبت به تحرکات تفرقه‌افکنانه در مراسم 14 خرداد هشدار داد و گفت: باید از هر حرکتی و جریانی و شعاری که موجب شائبه تفرقه در این مراسم باشد، به‌شدت پرهیز کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها