کد خبر: ۵۶۲۱۷
زمان انتشار: ۰۰:۴۷     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
اساسا برخی مسئولان کشور مسیر برخورد "مناسب" را برای پاسخ به ادعاهای مطرح شده در زمینه های مختلف در پیش نمی گیرند.

خبرگزاری فارس به نقل از عصرامروز، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس هشتم، طبق روال نطق های گذشته باز هم طی سخنانی به تیتر یک رسانه های ضد انقلاب تبدیل شد.

وی ابتدا با ایراد سخنانی دور از شان خانه ملت و مردم از رئیس جمهور خواست تا "کاباره" و "کلوپ های شبانه" تاسیس کند! سپس ‌مدعی دخالت سپاه پاسداران در ‌حوزه‌های انتخابیه شد و گفت که ‌"دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به منظور حمایت جدی از کاندیداهای مورد نظر این واقعیت را تأیید می‌کند"

البته بلافاصله پس از این اتفاق، سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنان مطهری را تکذیب و تاکید کرد: "سپاه حق پیگرد حقوقی این موضوع را دارد"

اظهارات "پرخاشگرانه" و "دور از ادب" مطهری در خصوص موضوعات مختلف روز کشور همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که چه زمانی قرار است وی به اینگونه موضع گیری ها پایان دهد و آیا "قانونی" برای توقف اینگونه اظهارات وجود دارد؟ یعنی اینکه تا کی قرار است که مطهری "بگوید" و دیگران "تکذیب" کنند؟

متاسفانه این موضوع به یک "روال مرسوم" در کشور ما تبدیل شده است که علی مطهری، تنها یکی از بازیگران این پازل است!

اساسا برخی مسئولان کشور مسیر برخورد "مناسب" را برای پاسخ به ادعاهای مطرح شده در زمینه های مختلف در پیش نمی گیرند؛ زیرا که در اکثر مواقع، اگر آن ادعا "حق" باشد با توجیهاتی سر و ته آن را هم می آورند که دست آخر، نه "مردم" راضی می شوند و نه "مسئولان عالی رتبه نظام" و یا اگر آن ادعا "ناحق" باشد هیچ گاه با روالی "منطقی" این موضوع پیگیری نمی شود؛ ابتدا "تکذیبیه" صادر می شود، سپس در صورت مطرح کردن دوباره ادعا "تهدید" می کنند و دست آخر با توجه به حساسیت آن ادعا با فرد مذکور "برخورد" می شود؛ برخوردی که در اکثر مواقع "مخفیانه" بوده و روال "قانونی و حقوقی" آن طی نمی شود! و دست آخر نیز پروژه "اپوزیسیون سازی" از سوی رسانه های داخلی و خارجی کلید می خورد.

نمونه حقیقی ادعای "ناحق" و برخورد "نادرست" با آن را می توان "ادعای تقلب" از سوی سران فتنه نام برد؛ پس از مطرح کردن این ادعا از سوی موسوی و کروبی ابتدا مسئولان درصدد "پنهان" کردن آن برآمدند؛ سپس برخی ها "تهدید" کردند و برخی دیگر در مقام پاسخگویی برآمدند و دست آخر نیز...

آیا بهتر نبود بلافاصله در برنامه ای رسمی به ادعای دروغ این افراد پاسخ "منطقی" و "مستدل" داده می شد؟ یعنی رو در روی مردم از این افراد پرسش می شد: تقلب در کجا؟ کدام صندوق؟ به دست چه کسانی؟ و ... تا مردم خودشان قضاوت می کردند و اتفاقات پس از آن به این شدت و حدت رخ نمی داد؟ و حال که دروغ گویی آنها مشخص شده است چرا به جای اقدامات فرمایشی که تنها به مظلوم نمایی آنها منجر می شود، در دادگاهی قانونی به اتهامات آنها رسیدگی نمی شود؟ و اصلا آخر این ماجرا قرار است به کجا ختم شود؟

به بحث اصلی بازگردیم؛ اکنون برای اینکه مطهری به طرح این گونه ادعاها پایان بدهد باید چه چاره ای بیاندیشیم؟ بهتر نیست در یکی از برنامه های صدا و سیما رو در رو با مردم، مطهری بار دیگر این ادعا را مطرح کند و مسئولان در مقام پاسخگویی از وی بخواهند که مستندات خود را ارائه دهد؟ در این صورت 2 مسیر پیش رو است که هر دو به رضایت مردم ختم می شود؛ 1- اگر ادعای مطهری واقعیت داشته باشد باید مسئولان ذیربط با خاطیان برخورد کنند. 2- اگر این ادعا واهی است مطهری از مردم عذرخواهی کند و روال قانونی برخورد با وی طی شود که در این صورت نه به "مظلوم نمایی" وی منجر می شود و نه مطهری "نماینده آزادی خواه" پس بهتر است هر چه زودتر به "ادعاهای" مطهری پاسخ منطقی و مستدل داده شود تا وی هر روز با نطق های خود خوراک خبری رسانه های ضدانقلاب را فراهم نکند.

ناگفته نماند قوه قضائیه نیز باید از این پس ساز و کاری ترتیب دهد که جلوی اینگونه اظهار نظرها گرفته شود.

* روح الله چهره افروز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها