کد خبر: ۵۶۰۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۰۱ خرداد ۱۳۹۱

خبرگزاری دانشجو: تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از مردم بحرین بعد از ظهر دیروز آغاز شد.

این تجمع در حالی آغاز شده که نیروی‌های پلیس اقدام به پراکنده کردن جمعیت دانشجویان حاضر در صحنه کرده و مانع از ادامه حضور آن‌ها در مقابل دفتر سازمان ملل شده‌اند.

دانشجویان تجمع کننده در حالی که اجازه نزدیکی به دفتر سازمان ملل را ندارند هم اکنون در خیابان ناطق نوری فریاد الموت لامریکا و آلموت لاسرائیل سر می‌دهند.

براساس این گزارش دانشجویان تجمع کننده در مقابل سازمان ملل برای حمایت از مردم بحرین، در اعتراض به ممانعت نیروهای پلیس از برگزاری تجمع دانشجویان، در سطح خیابان ناطق نوری نشستند.

این در حالی است که دانشجویان معترض فریادهای «هیهات من الذله»، «برادر بحرینی تو رهرو حسینی»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» و «نیروی انتظامی حمایت حمایت» سر می‌دهند.

با وجود تدابیر شدید امنیتی و جلوگیری از حضور دانشجویان مقابل دفتر سازمان ملل، این تجمع در خیابان ناطق نوری و با حضور جمعی از دانشجویان ادامه یافت.

در این تجمع محسن میرحاجی، معاونت سیاسی بسیج دانشگاه تهران خطاب به مردم بحرین گفت: ما شما را فراموش نمی‌کنیم و شاهد ظلم‌هایی که به شما می‌شود، هستیم.

وی افزود: صهیونیست بین الملل اکنون یک طرف ایستاده و برادران و خواهران ما را به قتل می‌رساند.

معاونت سیاسی بسیج دانشگاه تهران با انتقاد از اقدام شورای عالی امنیت ملی گفت: نهادهای مسئول و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی چرا به این تجمع دانشجویان مجوز نداده‌اند؟ مگر اعتراض به آل سعود و آل خلیفه خونخوار برای شما چه ترسی دارد؟

همچنین در این مراسم یکی دیگر از دانشجویان بسیجی با اعلام انزجار از اقدامات آل سعود و آل خلیفه جنایات بحرین را محکوم کرد.

وی خطاب که کشورهای غربی گفت: شما جنایات بحرین را محکوم نمی‌کنید هیچ، پادشاهان آنان را نیز به مهمانی دعوت می‌کنید.

این دانشجویی بسیجی با انتقاد از نیروی انتظامی گفت: چرا مقابل تجمع دانشجویان جلوی سازمان ملل را گرفته‌اید.
وی با اشاره به وجود نیروهای خارجی در بحرین گفت: مسلمانان بحرین امروز در مقابل جنایت و سرکوب نیروهای خارجی و آل سعود و آل خلیفه در منطقه ایستاده‌اند.

این دانشجو با اشاره به مطالبات مردمی گفت: حکومت آل خلیفه اجازه برگزاری رفراندوم را صادر کند.

در پایان این مراسم، دانشجویان مسافتی را در خیابان شهید ناطق نوری با فریاد شعارهایی چون «مرگ بر آل سعود و آل خلیفه» و «ابی عبدالله ثار ‌الله» طی کردند.

بیش از هزار دانشجوی شرکت کننده در تجمع امروز مقابل دفتر سازمان ملل پس از پایان تجمع در این محل، به سمت محل شهادت شهید احمدی روشن حرکت کردند.

این دانشجویان با سردادن شعار «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «مرگ بر منافق» و «لبیک یا حسین» در مقابل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی محل شهادت شهید احمدی روشن تجمع خود را ادامه دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها