کد خبر: ۵۵۶۵۰
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

منابع خبري فاش كردند كه عربستان از احمد شفيق نخست وزير دوران حسني مبارك و نامزد كنوني انتخابات رياست جمهوري مصر، به طور گسترده حمايت مالي و رسانه اي مي كند تا وي را بر به قدرت برساند.

به گزارش شبكه خبري العالم، اين اقدام عربستان سعودي در حالي است كه مردم و جوانان 25 ژانويه مصر احمد شفيق را دشمن انقلاب قلمداد مي كنند و اين موضوع زماني آشكار شد كه وي در يك گفتگوي تلويزيوني به صراحت گفت:« متاسفانه انقلاب پيروز شد.»
 
خبرها و گزارش هاي موجود همچنين نشان مي دهد كه عربستان ده ها ميليون دلار هزينه كرده است تا بتواند مانع از از سرگيري روابط مصر با ايران شود و در اين باره دولت كمال جنزوري نخست وزير انتصابي شوراي نظامي، تسليم فشارهاي سفارت عربستان در مصر است و براي جلوگيري از بازگشت روابط ايران و مصر تلاش مي كند.
 
در همين زمينه آخرين نخست وزير دوران رژيم مبارك و نامزد كنوني انتخابات رياست جمهوري مصر، به صراحت اعلام كرد كه در صورت پيروزي در انتخابات محافظ منافع عربستان سعودي خواهد بود و از بازگشت روابط ايران و مصر جلوگيري خواهد كرد.
 
احمد شفيق اعلام كرد كه در صورت پيروزي در انتخابات براي افزايش روابط راهبردي و عميق با كشورهاي حوزه خليج فارس از جمله عربستان سعودي تلاش خواهد كرد.
 
وي گفت: مصر نيازي ندارد كه روابطش با ايران در صورتي كه به روابط قاهره با رياض آسيب بزند از سرگرفته شود.
 
مصري ها درباره احمد شفيق اصطلاح «نامزد پسمانده ها» ي رژيم سابق را اطلاق مي كنند و اين مساله به اين معناست كه وي از بازمانده هاي رژيم حسني مبارك است.
 
اين در حالي است كه روزنامه ها و نويسنده هاي اسرائيلي از برنامه هاي تبليغاتي او تمجيد كرده اند. شفيق اعلام كرده است كه به همه معاهده هاي امضا شده در زمان حسني مبارك از جمله معاهده كمپ ديويد پايبند خواهد بود.
 
شفيق در گفت و گو با روزنامه الوطن عربستان گفت: روابط دو كشور دوستانه و عميق است و اجازه نخواهد داد اين روابط دستخوش عوامل ديگر شود.
 
وي درباره روابطش با ايران نيز افزود: از سرگيري روابط ايران و مصر به اقدامات ايران نه فقط درباره مصر بلكه درباره همه كشورهاي حوزه خليج فارس بستگي دارد. اگر روابط مصر با ايران تاثير منفي حتي به اندازه بسيار اندك بر روابط قاهره با رياض داشته باشد، مصر نيازي به اين روابط ندارد زيرا امنيت مصر امنيت كشورهاي حوزه خليج فارس و امنيت آنها نيز امنيت مصر است.
 
احمد شفيق كه آخرين نخست وزير رژيم حسني مبارك بود خواستار بازگشت فضاي موجود به زمان حسني مبارك است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها