کد خبر: ۵۵۵۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
معاون سازمان غذا و دارو:
معاون داروي سازمان غذا و دارو ضمن تاكيد بر اين كه با گسترش توليد داخلي داروهاي گران‌قيمت كه اغلب مربوط به بيماران خاص و سرطاني است، واردات اين داروها به داخل محدود مي‌شود، گفت: به اين ترتيب اين داروها با قيمت ارزان‌تري به دست بيماران مي‌رسند.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين كه گسترش توليد دارو در كشور از حيث كمي و كيفي از جمله اهداف اساسي و اصلي پيش‌روي سازمان غذا و دارو در سال جاري است، اظهار كرد: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر حمايت از توليد ملي، انگيزه توليدكنندگان دارو در كشور نيز چند برابر شده است.

وي همچنين ضمن تاكيد بر اين كه سعي خواهيم كرد قيمت داروي بيماران خاص و سرطاني كه اغلب در رديف داروهاي وارداتي گران‌قيمت قرار مي‌گيرند را با توليد داخلي كاهش دهيم گفت: بايد قيمت اين دارو به حدي برسد كه بار پرداخت آن براي بيمار و سازمان‌هاي بيمه‌گر سنگين نباشد.

معاون داروي سازمان غذا و دارو ادامه داد: همچنين روند توليد داروهايي كه صرفا جنبه وارداتي دارند را تسريع كرده و بسياري از داروهايي كه جزو برندهاي معروف و نام‌هاي تجاري معتبر هستند، طبق يك برنامه زمان‌بندي مشخص در داخل توليد مي‌شوند و براي وارداتشان محدوديت‌هاي جدي قائل خواهيم شد.

شانه‌ساز با بيان اينكه كمپاني‌هاي بزرگ داروسازي دنيا نيز به اين خاطر كه بازار دارويي ايران برايشان مهم است يكي پس از ديگري در خصوص توليد دارو و مكمل‌هاي رژيمي خود در ايران وارد مذاكره با سازمان مي‌شوند و مايل به امضاي قرارداد توليد دارو در ايران هستند، گفت: ادامه حضور اين شركت ها در بازار ايران منوط به توليد اين محصولات در كارخانه‌ها و صنايع داروسازي كشور است.

معاون داروي سازمان غذا و دارو با اشاره به اينكه توليد اين دارو در داخل موجب مي‌شود دارو با قيمت مناسب‌تر و ارزان‌تري به دست مصرف‌كننده برسد، عنوان كرد: همچنين يك رقابت جدي ميان صنايع داروسازي به منظور ارتقاي كيفيت ايجاد شده و تلاش مي‌كنند تا شرايط بهينه توليد محصولاتشان را مطابق با آخرين استانداردهاي كيفي موجود ارتقاء دهند. با اين وجود به تدريج مقدمات صادرات اين داروها نيز فراهم مي‌شود.

وي تاكيد كرد: البته بنا نيست با ايجاد محدوديت‌هاي غيرمنطقي براي واردات، روند درمان بيماران را مخدوش كنيم.

شانه‌ساز در خاتمه همچنين گفت: يك بخش ديگر از واردات دارويي كشور مربوط مي‌شود به داروهاي گران‌قيمت و «هاي‌تك» كه به تازگي در دنيا توليد و در درمان يك بيماري خاص موفق بوده ‌اند و لازم است تا وارد كشور شوند تا بيماران از دسترسي به داروهاي جديد و موفق درمان محروم نشوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها