کد خبر: ۵۵۴۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
حضور تیم ملی کشتی فرنگی در جام جهانی به دلیل کارشکنی روس‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.
مشرق نوشت:  در حالی‌که قرار بود تیم ملی کشتی فرنگی بامداد امروز ایران را به مقصد روسیه برای حضور در جام جهانی ترک کند، اما کارشکنی روس‌ها در عدم صدور روادید برای ۲ کشتی‌گیر کشورمان سبب شد تا این لحظه سفر ملی‌پوشان در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

گفته می‌شود روس‌ها برای امید نوروزی، قهرمان ۲۰۱۱ جهانی استانبول در وزن ۶۰ کیلو و طالب نعمت‌پور قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو در ۸۴ کیلو که از نفرات اصلی تیم هستند روادید صادر نکرده اند تا با ناقص کردن تیم ایران شانس قهرمانی را از ما بگیرند.

با توجه به اینکه فرنگی‌کاران کشورمان در ۲ دوره اخیر جام جهانی بر سکوی قهرمانی قرار گرفته بودند و در این دوره نیز با توجه به نتایج درخشان در مسابقات جهانی استانبول از شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شدند، اما با کارشکنی روس‌ها فعلا نتوانسته‌اند عازم این مسابقات شوند.

همین چند روز پیش بود که آزادکاران کشورمان در آذربایجان با برتری مقابل تیم میزبان در فینال جام جهانی کشتی آزاد، با وجود تمام ناداوری‌ها و بی‌عدالتی‌ها، بر سکوی قهرمانی جهان ایستادند. به نظر می‌رسد که روس‌ها نمی‌خواهند به سرنوشت آذری‌ها دچار شوند به همین منظور دست پیش را گرفته‌اند تا نخواند تاوان سنگینی برای آن پرداخت کنند.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی هم اعلام کرده است که با این شرایط و با تیم ناقص به رقابت‌ها نخواهد رفت.

ربطی: روس ها برای شركت تیم ایران در جام جهانی كشتی فرنگی كارشكنی كردند

دبیر فدراسیون كشتی ایران درخصوص عدم اعزام تیم كشتی فرنگی ایران به مسابقات جام جهانی روسیه، گفت: مسوولان فدراسیون روسیه با عدم صدور روادید برای دو ملی پوش فرنگی ایران، روند اعزام تیم ایران را دچار مشكل كردند.

'عارف ربطی' در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان كرد: طبق برنامه قراربود، تیم ملی كشتی فرنگی ایران صبح امروز راهی روسیه شود كه عدم صدور روادید برای 'امید نوروزی' و 'طالب نعمت پور' باعث شد تا 'محمد بنا' سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی ایران از اعزام كامل تیم صرف نظر كند.

دبیرفدراسیون كشتی ایران اظهارداشت: سرمربی تیم ملی معتقد است كه نوروزی و نعمت پور امید های اصلی تیم ایران برای رسیدن به موفقیت در جام جهانی هستند و اگر آنها اعزام نشوند. دلیلی برای حضور ایران در روسیه نیست. به همین دلیل محمد بنا صبح امروز با حضور در خانه كشتی اعلام كرد تا زمانی كه تركیب تیم ملی كامل نشود به روسیه نخواهیم رفت.

دبیرفدراسیون كشتی درتوضیح بروز این مشكل افزود: یك ماه قبل برای صدور روادید اقدام كردیم اما متاسفانه كارشكنی روسها باعث شد تا چنین اتفاقی برای ما رخ دهد.

ربطی درپاسخ به این سوال كه آیا احتمال مهیا شدن شرایط اعزام نوروزی و طالب پوروجود دارد، عنوان كرد:هم اكنون چند تن ازمسوولان فدراسیون با جدیت پیگیرهستند تا بتوانیم از طریق سفارت روسیه، امشب و یا بامداد فردا با تركیب كامل راهی جام جهانی شویم.

همچنین محمد بنا سرمربی تیم ملی كشتی فرنگی توضیح در این باره را به آینده موكول كرد.

سرپرست تیم ملی كشتی فرنگی: مشكل حل نشود، تیم را به روسیه اعزام نمی كنیم
سرپرست تیم ملی كشتی فرنگی ایران بعد از به تعویق افتادن اعزام این تیم به پیكارهای جام جهانی سال ۲۰۱۲ در روسیه گفت: اگر ویزای دو كشتی گیر ملی پوش ما از سوی سفارت روسیه صادر نشود، تیم ملی به این پیكارها اعزام نخواهد شد.

حسام الدین جعفری اظهار داشت: بعد از كارشكنی روس ها در صدور ویزای 'امید نوروزی' و 'طالب نعمت پور' كه از ملی پوشان اصلی ما در وزن های ۶۰ و ۸۴ كیلوگرم به حساب می آیند، وارد عمل شده و از صبح امروز (چهارشنبه) با انجام مكاتبات لازم از طریق وزارت امور خارجه، خواستار حل این مشكل شدیم.

وی در پاسخ به این سوال كه دلیل اصلی این اتفاق چه بوده است، اضافه كرد: روس ها به عمد چنین كاری را با تیم ملی كشتی فرنگی ایران كردند.

چطور امكان دارد ویزای تمامی نفرات صادر شود، اما این دو ملی پوش كه جزو نفرات اصلی ما هستند، با این شرایط مواجه شوند؟

سرپرست تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان تصریح كرد: كادر فنی تیم ملی و به ویژه 'محمد بنا' سرمربی تیم با جدیت بر این مساله پافشاری می كنند كه اگر ویزای این دو نفر صادر نشود، تیمی هم به رقابت های جام جهانی اعزام نشود.

جعفری با اشاره به اینكه وضعیت روحی و روانی ملی پوشان كشتی فرنگی كشورمان نیز دچار مشكل شده، ادامه داد: همین اتفاق باعث شد تا روحیه تیم دچار مشكل شود كه مطمئنا روس ها با این كار به دنبال چنین هدفی بودند.

این مشكل كاملا از قبل برنامه ریزی شده بود و سفارت روسیه در تهران تا صبح فردا (پنجشنبه) فرصت دارد كه به دو كشتی گیر ملی پوش ما ویزا دهد، در غیر این صورت زمانی برای انجام این كار باقی نخواهد ماند.

گفتنی است، تیم ملی كشتی فرنگی ایران قرار بود در نخستین ساعات بامداد امروز (چهارشنبه) برای حضور در پیكارهای جام جهانی سال ۲۰۱۲ كشتی فرنگی، عازم روسیه شود كه صادر نشدن ویزای 'امید نوروزی' و 'طالب نعمت پور' كشتی گیران دو وزن ۶۰ و ۸۴ كیلوگرم، باعث به تعویق افتادن این سفر شد.

لازم به یادآوری است، پیكارهای جام جهانی سال ۲۰۱۲ كشتی فرنگی در روزهای شنبه و یكشنبه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور تیم‌ های ایران، روسیه، تركیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، كره جنوبی، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان و مجارستان در شهر 'سارانسك' روسیه برگزار می ‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها