کد خبر: ۵۵۲۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
محمد رویانیان که خود سال ها در نیروی انتظامی چگونگی رازداری را آموخته، تلاش کرد بدون جاروجنجال های رسانه ای و البته استفاده کردن از زمان پنهان نقل و انتقالات (که فاصله ای کوتاه است بین تعطیلی لیگ برتر و زمان آغاز رسمی نقل و انتقالات لیگ برتر) کار را تمام کند. برای تمام کردن کار هم به سراغ همان بازیکنانی می رود که مصطفی دنیزلی دست روی نام آنها گذاشته بود.
بزرگترین درد پرسپولیس کجاست؟ حتی یک هوادار 7 ساله هم دیگر از نمایش های مضحک دروازه بان های پرسپولیس به ستوه آمده بود. از آن طرف در خط حمله هم می شد بدون دقت و توجه زیاد، متوجه ضعف گلزنی و تمام کنندگی مهاجمانی شد که در ابتدای فصل قبل ادعای قراردادهای یک میلیاردی داشتند و بعد با هزار و یک منت (رجوع به اولین مصاحبه غلامرضا رضایی بعد از تمدید قراردادش) ادعا کردند که فقط به احترام هواداران میلیونی پرسپولیس با رقمی پایین تر از خواسته اش (یک میلیارد برای یک فصل) با پرسپولیس تمدید قرارداد کرده است. داشتن حداقل یک مهاجم که ارزش و کیفیت بازی در لیگ برتر را داشته باشد، همان قدر دغدغه شده بود که بازی دادن هوشیار و معمارزاده و حتی حقیقی دردناک به نظر می رسید!
*گردان، به شرطها و شروطها
اولین گزینه، شهاب گردان بود. دروازه بانی که حتی سال قبل هم زمزمه های حضورش در پرسپولیس بر سر زبان ها افتاد. اما آن قدر وقت و فرصت و انرژی بر سر دعاوی بیهوده دایی با کاشانی و استیلی بر باد رفت که نه رحمتی صید شد و نه گردان! شهاب دوشنبه شب در آستانه عقد قرارداد با پرسپولیس قرار گرفت. وقتی قرار شد بعد از تمرین تیم ملی از کارلوس کی روش اجازه مرخصی بگیرد و برای چند ساعت، به مرخصی داخل شهری برود. گردان البته برای مذاکره رودررو با رویانیان خواسته های مالی زیادی نداشت. می گویند مهمترین دغدغه دروازه بان ذوب آهن، قرارداد باشگاه پرسپولیس با سایر دروازه بان های قدیمی است. این که آیا میثاق معمارزاده می ماند یا نه و آیا هوشیار باز هم در پرسپولیس حضور خواهد داشت و البته دغدغه ای مانند برداشته شدن منع حضور دروازه بان های خارجی و تداوم حضور آودوکیچ! هرچند توافقات اولیه بین گردان و رویانیان حاصل شده، اما اگر قانون منع حضور دروازه بان های خارجی از اساسنامه لیگ برتر برداشته شود، شاید در قرارداد گردان و پرسپولیس (که فعلا در حد یک توافق داخلی است) تجدید نظر شود.
*پولادی در تور اصفهانی ها
پرسپولیس تنها صیاد لیگ برتر نیست. همین امروز از اصفهان خبر می رسد که سپاهانی ها برای داشتن بهترین مدافع و البته جنجالی ترین مدافع پرسپولیس هم توری گشاد و وسوسه انگیز پهن کرده اند. مهرداد پولادی قبل از سفر به امارات همراه با پرسپولیسی ها، در اصفهان و حوالی باشگاه سپاهان دیده شده است. خبری که از سوی خود او هم تکذیب نشد و گفت: «احتمال جدایی ام از پرسپولیس وجود دارد...»
مهرداد که با هزار و یک زحمت و تلاش از مس کرمان جدا شد و به پرسپولیس آمد تا حتی از سوی میروسلاو بلاژویچ لقب «جنایتکار» جنگی را برای خود ببیند! اما خودتان را جای او بگذارید. او به تیمی آمده که سال بعد در لیگ قهرمانان نیست و البته در 4 بازی آخرش هم 13 گل خورده! چرا باید باز هم برای ماندن سر و دست بشکند؟ وقتی پیشنهاد تیم قهرمان سه دوره اخیر می رسد، وسوسه می شود و می گوید: «به رفتن فکر می کنم!»
*سید جلال و بنگر، سرخ می شوند؟
اما رویانیان و دنیزلی برای خط دفاعی برنامه های زیادی دارند. مثلا محسن بنگر اولین کسی بود که حضورش در پرسپولیس را به صورت ضمنی تایید کرد. بنگر از هم محله بودنش با رویانیان حرف زد و او را باعث افتخار شهرش دانست و مدعی شد که همیشه حاضر است گوش به فرمان سردار باشد. حضور مدافع 34 ساله در پرسپولیس را می توان حتمی دانست، اما این آخرین خرید بزرگ پرسپولیس در خط دفاعی نخواهد بود. دنیزلی بیش از آن که روی حضور بنگر نظر داشته باشد، خواهان به خدمت گرفتن سید جلال حسینی است. بهترین و آماده ترین دفاع وسط کشور که البته او را کامل تر از حتی هادی عقیلی هم می دانند. آیا او هم از سپاهان جدا می شود؟
رویانیان برای مذاکره با سید جلال یک شرط اولیه گذاشته و آن هم پاسخ دادن دو طرف در اولین فرصت است. یعنی نه پرسپولیس و نه سید جلال برای شروط و خواسته های هم زمانی بیش از 5 روز برای پاسخگویی صرف نکنند. این خواسته رویانیان البته مورد توجه مدافع ملی پوش سپاهان هم قرار گرفته. حسینی می داند که می تواند در اولین فرصت از سپاهان جدا شود. به دو دلیل... اول این که هیچ قراردادی با سپاهان ندارد و دوم این که رحیمی مدیرعامل باشگاه به تک تک بازیکنان گفته جلوی رفتن هیچ یک از آنها از باشگاه را نخواهد گرفت. حالا سید جلال در این اندیشه است که قبل از پایان عمر فوتبالش و پیش از این که بخواهد در سراشیبی فنی قرار بگیرد، در یکی از تیم های محبوب پایتخت نشین ها توپ بزند. یا پرسپولیس و یا استقلال! پرسپولیس امروز از استقلال نقدتر به نظر می رسد.
*حقیقی می آید، زارع یا نوروزی می روند!
یک خط دفاعی آرمانی شکل خواهد گرفت. از پولادی (اگر بماند) و بنگر و سید جلال (اگر بیایند). آن وقت شیث و نصرتی و آقازمانی و علی عسگری باید برای بازی در دفاع راست با هم رقابت کنند. هرچند که هر چهار نفر با هم به اندازه یک دفاع کامل بار فنی ندارند!
اما پرسپولیس هم نمی تواند در همه خطوط یارگیری کند. در خط میانی ترکیب پرسپولیس دست نمی خورد. فعلا مذاکرات با پژمان نوری آغاز شده و احتمال این که بادامکی و زارع بیرون بروند زیاد است. از طرفی دیگر احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات رویانیان و جعفری (مدیرعامل فجر سپاسی شیراز) هم بالاتر رفته. مدیر فجر سپاسی مذاکرات برای انتقال حقیقی هافبک خلاق تیمش به پرسپولیس را مثبت ارزیابی کرده و مدعی شده بازیکن ملی پوش می دهد و ملی پوش می گیرد. این طرح مورد استقبال پرسپولیسی ها هم قرار گرفته. چون می توانند یکی از بهترین هافبک های فصل قبل لیگ برتر را بگیرند و در ازای آن مازیار زارع و یا هادی نوروزی را به شیرازی ها بدهند. معادله ای دو سر سود... بخصوص برای سرخ های تهرانی.
*قاضی و خلعتبری در همین نزدیکی
حالا به خط حمله می رسیم. جایی که هوادار را سکته داد. از بین غلامرضا رضایی، جواد کاظمیان و هادی نوروزی فقط یک نفر باید بماند. آن یک نفر هم شاید برای ماندن زیاد باشد. اما چون پرسپولیس قدرت خرید بیش از یک یا دومهاجم جدید را ندارد، باید یکی را حفظ کند. از طرفی دیگر از بین وحید هاشمیان و ایمون زاید هم یکی در لیست باقی خواهد ماند. آن یک نفر کیست؟ قاعدتا ایمون زاید! پرسپولیسی ها مذاکرات پنهانی و خوبی با خلعتبری داشتند. مهاجم مازندرانی برای کار کردن با دنیزلی ابراز تمایل کرده، اما قراردادی که با عرب ها دارد و البته پیشنهادات بعدی آن قدر وسوسه انگیز هست که او را برای ماندن راغب کند. با این حال خلعتبری امروز نسبت به تمام گزینه های دیگر به پیراهن پرسپولیس نزدیک تر به نظر می رسد. حسن ویژه خلعتبری در کنار فن و تکنیک و سرعتش هم این است که سهمیه لیگ برتری محسوب نمی شود. اما جای وحید هاشمیان را چه کسی خواهد گرفت؟ خبرهایی در مورد به توافق رسیدن محمد قاضی با محمد رویانیان! هست. قاضی گرایش های ذاتی پرسپولیسی بیشتری دارد، برای همین به کریم انصاری فرد ارجحیت داده شد. البته محمد قاضی یک ویژگی دیگر هم در تناسب با کریم انصاری فرد داشت. هم مدیربرنامه هایش به دنیزلی نزدیک بود و هم این که قدرت سرزنی بالایی را در وجود او می توان دید. قاضی با پرسپولیس قرارداد داخلی بسته!
*و یک سؤال...
اما همه این خریدها در حد حرف است و شایعه! فراموش نکنید که پرسپولیس همیشه لیست های وزین و سنگینی داشته. اما هرگز تمام لیست خریدش را در تیم خود ندیده ! یکی از دلایلش مسائل مالی است، یکی بی ثباتی مدیریتی و کادر فنی، یکی دیگر حواشی بسیار زیاد و یکی هم حضور همیشگی دلال ها برای بیرون کشیدن لقمه های استقلال و پرسپولیس از دهان شان و بردن آنها به تیم های متمول صنعتی! آیا رویانیان می تواند حتی 50 درصد این لیست را جذب کند؟ همین سوال هم جواب قطعی ندارد !
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
صد درصد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها