کد خبر: ۵۵۰۰۷
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

شفاف: دن مریدور، وزیر اطلاعات و انرژی اتمی رژِیم صهیونیستی گفته که سخن گفتن درباره حمله احتمالی به ایران اشتباه است و منافع اسرائیل را به خطر می اندازد. وی تحریم های اقتصادی علیه برنامه اتمی ایران را موثر دانسته و نسبت به هرگونه گمانه زنی درباره حمله به مراکز اتمی ایران هشدار داده است.

آقای مریدور که یکی از معاونان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز به شمار می آید و به حزب لیکود تعلق دارد، این اظهارت را در مصاحبه ای اختصاصی با وب سایت "تایمز – آو – اسرائیل" بیان کرده است. وی گفت که بهتر است مانند باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، به طور مبهم تاکید شود که "تمام گزینه ها از جمله گزینه نظامی" مد نظر است و درباره جزئیات آن صحبتی نشود.

این در حالی است که جمهوری اسلامی بارها هشدار داده است که به هرگونه حمله نظامی خارجی به مراکز هسته ای خود به شدت پاسخ خواهد داد.

تحریم ها موثر نبوده است!
مریدور تحریم های بین المللی علیه ایران را موثر دانسته اما گفته است این تحریم ها هنوز به اندازه ای قوی نبوده است که ایران را از اهداف اتمی اش منصرف کند. این مقام اسرائیلی خواهان آن شد که تحریم ها گسترش پیدا کرده و شدت یابد.

وزیر اسرائیلی در مورد تحریم ها نقش روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرده چرا که به گفته وی، روسیه برخلاف سه سال گذشته موضعش درباره ایران و سوریه را تغییر داده است.

از سوی دیگر، روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل تا چند روز دیگر به واشنگتن سفر می کند تا با همتای آمریکایی خود، لئون پانه تا‌ دیدار کند. بنا بر این گزارش، قرار است که طی این سفر آمریکا اعلام کند که کمک های نظامی خود به اسرائیل را برای تقویت سیستم دفاع موشکی کوتاه برد اسرائیل افزایش می دهد.


این در حالی است که مدت ها پیش وزير دفاع اسراييل با اشاره به اينكه جنگ شوخي نيست هر گونه شايعه حمله به ايران را رد كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها