کد خبر: ۵۴۶۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
بعد از رقابت پرشور بر سر راهیابی کاندیداها به مجلس نهم، حال رقابت بر سر تعیین رئیس مجلس نهم شورای اسلامی به یکی از بحث های مهم و روز کشور تبدیل شده  که در این میان طبق بررسی های خبرنگار بی باک شانس حداد عادل برای تصاحب کرسی ریاست قوه مقننه بیش از دیگران می باشد.

به گزارش سرویس انتخاب آزاد بی باک، یک سایت مطرح خبری کشور از پیشتازی علی مطهری برای ریاست مجلس شورای اسلامی در نظرسنجی خود خبر داد که طبق نظرسنجی این سایت ابوترابی نفر دوم، لاریجانی در رده سوم و آقای حداد عادل نفر آخر و کمترین رای را به خود اختصاص داده است.

اما بر اساس تحقیقات و نظرسنجی های میدانی خبرنگار پارلمانی بی باک از کاندیداهای منتخب مجلس نهم شورای اسلامی، واقعیت امر درست عکس این ادعا را اثبات می کند و محبوبیت آقای حداد عادل در بین نمایندگان بیش از مقبولیت مطهری، ابوترابی و لاریجانی بوده و تقریبا عمده کاندیداهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی و جبهه متحد اصولگرایی حداد را گزینه مطلوبتری برای ریاست مجلس نهم می دانند و بعد از حداد عادل، لاریجانی از محبوبیت بیشتری نسبت به دو کاندیدای دیگر برخوردار است.

این محبوبیت و مقبولیت آقای حداد در بین اهالی رسانه نیز بیش از دیگران می باشد. بسیاری از اهالی رسانه نقدپذیری و تعامل و رفتار مناسب آقای حداد عادل را تحسین کرده و ریاست وی بر مجلس نهم را در راستای بازشدن فضای نقد و آزادی رسانه ای بیشتر در کشور موثر می بینند.

گفتنی است؛ دکتر حداد عادل بعنوان یک نخبه ارزشی و انقلابی کشور همواره مورد تائید همه گروههای سیاسی اصولگرای کشور می باشد و حتی مخالفان اصولگرایی نیز سعه صدر و رفتار مناسب و متواضعانه وی با دیگران را یکی از عوامل محبوبیت و موفقیت وی می دانند.

در همین راستا شواهد و قرائن امر نیز از مقبولیت بیشتر حداد عادل نسبت به گزینه هایی چون مطهری ، ابوترابی و لاریجانی حکایت دارد به گونه ای که دیشب هم اندیشی منتخبان مجلس نهم با حضور 153 نفر از منتخبان این مجلس از جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جبهه متحد اصولگرایان و کاندیداهای مستقل ها با سخنرانی غلامعلی حداد عادل کاندیدای ریاست مجلس نهم برگزار شد.

به گزارش مهر، در هم اندیشی منتخبان مجلس نهم که شنبه شب در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام آشتیانی نماینده قم آغاز شد، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده منتخب تهران در مجلس نهم به مهمانان خوشامد گفت.

بنا بر این گزارش پس از خوشامدگویی زاکانی نمایندگان در گروه های 5 نفره روی سن آمدند و هر کدام 5 دقیقه درباره ضرورت های مجلس نهم صحبت کردند.

لزوم تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایان، همچنین تحول در هیئت رئیسه مجلس و ریاست غلامعلی حداد عادل از محورهای اصلی سخنرانی ها در این همایش بود.

مرتضی آقاتهرانی دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی و منتخب مردم تهران در مجلس نهم به نمایندگی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی ، احمد سالک نماینده اصفهان از جبهه متحد، اسماعیل کوثری نماینده تهران و کاندیدای مشترک جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان، حسین قاضی زاده منتخب اول مردم مشهد در مجلس نهم همچنین جعفرزاده منتخب اول شهرستان رشت که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بود و نیز منتخبانی از شیراز و دیگر شهرهای بزرگ کشور از جمله سخنرانان این همایش بودند.

پایان بخش هم اندیشی منتخبان مجلس نهم سخنرانی حداد عادل بود. وی به طرح نکاتی از مجلس ششم پرداخت و اشاراتی به مجالس هفتم و هشتم کرد.

با این حساب به نظر می رسد که حداد عادل بیش از دیگران شانس نشستن بر کرسی ریاست مجلس نهم شورای اسلامی را دارد و صحبت از ریاست علی مطهری بر مجلس بیشتر شبیه به یک شوخی سیاسی می باشد و شاید بخاطر همین امر بود که سایت مذکور از ساعاتی پیش نظرسنجی خود را غیرفعال کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها