کد خبر: ۵۴۶۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن تجارت گفت: امسال با بهره‌برداری از معادن جدید، صنعت فولاد نیز مانند سیمان خودکفا می‌شود و می‌توان در این صنعت صادرات نیز داشته باشیم.

فارس، وجیه‌الله جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره خدمت ویژه یکصدمین سفر هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سفر اخیر رئیس‌ جمهور و مصوبات جدید در مورد معادن سنگان خواف و افتتاح چند طرح در دیگر استان‌ها امسال می‌توانیم علاوه بر خودکفایی در صنعت فولاد صادرات نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه معدن سنگان به 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تکمیل فرآیند فولاد نیاز دارد، تأکید کرد: معدن سنگان حدود 8 هزار اشتغال مستقیم و 32 هزار اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده و معضل بیکاری جوانان شهرستان‌های اطراف را حل می‌کند.

جعفری هم‌چنین از سرمایه‌گذاری هزار و 658 میلیارد تومانی در طول سفرهای هیئت دولت در بخش صنعت و معدن خبر داد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت افزود: حدود 50 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها انجام و بالغ بر 80 درصد مصوبات اجرایی شده است.

جعفری هم‌چنین از اجرای پروژه‌های جدید بهره‌برداری از معادن مس و طلای مکشوفه خبر داد و اظهار کرد: تحریم‌ها سبب پیشرفت و جدیت کار مهندسان ما شده است.

وی هم‌چنین در پایان از 15 طرح آماده بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان سخن گفت و طرح سنگان با استخراج بیش از 2 میلیون تن کنستانتره، احداث واحد آگلو‌مراسیون با ظرفیت بیش از 2 میلیون تن، فولاد رافع با ظرفیت 800 هزار تن فولاد خام در سال و توسعه احیای مستقیم صبا مبارکه با ظرفیت بیش از یک میلیون تن آهن اسفنجی را جزو این طرح‌ها دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها