کد خبر: ۵۴۵۶۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
پوستین دوز خبر داد
مدیرعامل سایپا از افزایش 30 درصدی کیفیت محصولات تولیدی این گروه خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته، خودروهای سایپا با جهش کیفی مواجه خواهند شد.

سایپانیوز، پوستین‌دوز ضمن اشاره به برنامه‌های بهبود کیفیت در سال 91 اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا در جهت تحقق برنامه‌های کیفی خود، راهکارهای لازم را تدوین کرده و به تمام شرکت‌ها و سازندگان تابعه ابلاغ کرده است.

وی در رابطه با اقدامات سال گذشته گروه در خصوص ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی گفت: گروه خودروسازی سایپا با در اختیار داشتن بیش از 52 درصد سهم بازار و تولید محصولاتی همچون تیانا، ماکسیما، مگان و تندر 90 بالاترین رتبه کیفیت را نسبت به رقبا در اختیار دارد.

وی افزود: خودروهای خانواده ایکس 100 که در حال حاضر اقتصادی‌ترین قیمت را در بازار به خود اختصاص داده‌اند با بهبود 39 درصدی در ارزیابی شاخص منفی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می شود در سطح خودروهای خیلی خوب قرار گرفته اند.

پوستین دوز در رابطه با عوامل موثر در بهبود کیفیت تصریح کرد: بهبود جهشی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان بوده که بخشی از آن سال گذشته در گروه خودروسازی سایپا و در حوزه هایی همچون ساخت قالب های جدید، رباتیک کردن خطوط تولید به ویژه رنگ، خطوط موتورسازی و راه اندازی تست های جاده ای انجام شده و بخش دیگر اقدامات در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در شرکت‌های قطعه سازی برای افزایش کیفیت گفت: لازمه دستیابی به اهداف اعلام شده سرمایه گذاری در حوزه فرآیند قطعه سازی و خودروسازی است.

وی چالش‌های کیفیت در سال های اخیر را سرمایه‌گذاری در حوزه قطعات دانست و عنوان کرد: به علت ممنوعیت افزایش قیمت در سال های گذشته، کاهش توان سازندگان و کاهش حاشیه سود سازندگان بوده همه سرمایه گذاری لازم در این زنجیره انجام نشده که با توجه ویژه نهادهای قانونی در جهت پشتیبانی مالی و بازرگانی و اصلاح قیمت خودروها زمینه های لازم برای این اقدام مهیا شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: با رویکرد منطقی که بر نهادهای سیاست‌گذار قیمت در وزارت صنعت معدن و تجارت حاکم است و تاکید‌ها و حمایت‌های وزیر محترم، توسعه سرمایه گذاری در جهت افزایش کیفیت در زنجیره تامین و تولید قابلیت انجام سریع‌تر خواهد یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها