کد خبر: ۵۴۳۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در جمع مردم خواف با اشاره به تاریخ طولانی و پرافتخار شهرستان خواف در پرورش نخبگان و همچنین میراث غنی آن گفت: خداوند نعمات بسیاری را در بین ما قرار داده است که یکی از آنها قرآن است.

وی افزود: قرآن برای هدایت بشریت است و تمام دستورات لازم برای سعادت انسان در آن ذکر شده است.

رئیس جمهور ادامه داد:قرآن دستورالعملی برای تمام بشریت و برای تمام انسان‌ها است. دستورات قرآن برای تمام ملت‌ها است و همه دستورات انبیاء الهی در آن آمده است.

احمدی نژاد گفت: قرآن کامل ترین هدایت برای بشریت است و عمل به آن سبب سعادت برای انسان می‌شود.

وی افزود:‌در طول 1400 سال پس از نزول قرآن هر گاه گروهی به قرآن عمل کرد، پیروز شد و هر کس از قرآن عدول کند موجب بدبختی، شقاوت و سقوط خود خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر به فرامین الهی عمل می‌شد امروز چند صهیونیست بی‌فرهنگ در 65 سال سرزمین فلسطین را اشغال نمی‌کردند و تمام ملت‌ها توهین نمی‌کردند.

احمدی نژاد گفت: ‌اگر ملت‌های منطقه به صهیونیست‌ها اخم می‌کردند همه آنها از ترس فرار می‌کردند و به پیش اربابان خود بازمی‌گشتند.

وی خطاب به قدرت‌های جهانی گفت: شما باید به راه هدایت باز گردید و این به نفع شماست که به ملت‌های پاکستان، عراق و افغانستان احترام بگذارید.

رئیس جمهور ادامه داد: تصور نکنید که ملت‌ها کارهای شما را فراموش خواهند کرد اگر به این روند ادامه دهید، ملت‌های منطقه شما را به زیر خواهند کشید.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه قرآن حکمت کامل برای بشریت است و از معجزات الهی است،گفت:قرآن باید در راس قرار گیرد و کسی می‌تواند درس قرآن شود که همانند پیامبر از هر گونه بدعت و خطایی پاک پاک باشد.

وی افزود: هر کس به اندازه فهم و درک خود به قرآن عمل می‌کند و کسی می‌تواند به طور کامل به آن عمل کند که پاک پاک باشد و آن کسی نیست جز حضرت قائم عج الله تعالی و فرجه الشریف که از نسل پیامبر گرامی اسلام هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما باید همگی دست به دست دهیم و ایران را بسازیم، گفت: امروز مهمترین کار ما ساختن ایران است وما باید دست به دست هم دهیم و ایران را بسازیم.

وی افزود: شهرستان خواف سرشار از استعدادهای الهی، زمین‌های حاصلخیز ومعادن غنی آب و خاک است.

وی افزود: ما باید شرایطی فراهم کنیم تا همه جوانان بتوانند در آبادانی ایران مشارکت کنند.

وی با اشاره به بحث کمبود آب در استان خواف گفت:‌ما برای اینکار چند مسئله مهم را انجام دهیم ، اول اینکه ما با افغانستان و تاجیکستان توافق کردیم تا از تاجیکستان به خراسان آب  منتقل شود و اگر لازم باشد ما از خلیج فارس و دریای خزر آب را به سرتاسر خراسان و شهرستان خواف خواهیم رساند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده صحیح از آب گفت: گذشتگان ما نسبت به طبیعت نگاه عالمانه داشتند .قنوات به جا مانده از نسل گذشته یک شاهکار مهندسی عظیم است و خود قنات ها میزان مصرف و برداشت آب را تنظیم می‌کردند.

وی افزود: ما باید از روش‌هایی برای آبیاری استفاده کنیم که بتواند مصرف آب را به یک چهارم و حتی یک دهم کاهش دهد.

احمدی نژاد با اشاره به اختصاص یکصد و چهل میلیارد تومان به کشاورزی استان خراسان رضوی در سال گذشته گفت: دولت 85 درصد از هزینه آبیاری زمین‌ها را تامین می‌کند و 15 درصد آن می‌تواند با کار کشاورزان تامین شود.

وی افزود:‌ دولت آماده است تا انشاءالله با تصویب مجلس بودجه بیشتری به استانداری خوزستان اختصاص دهد.

احمدی‌نژاد در پایان تصریح کرد: دولت از هر سرمایه‌گذاری که در معادن بکر این شهرستان انجام شود، حمایت می‌کند به شرط آنکه از نیروی کار جوانان این شهرستان در آن استفاده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها