کد خبر: ۵۴۳۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت:روند قیمت گوشت و تخم مرغ خوب شده و ما امسال شاهد وفور میوه با قیمت مناسب در بازار خواهیم بود.

فارس، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی پنجشنبه شب با حضور در برنامه دیروز امروز فردا درباره یکصدومین سفر استانی رئیس جمهور اظهار داشت: وقتی سفرهای استانی رویکرد شود سفرهای دستگاه‌ها نیز هدفمند می‌شود.

خلیلیان با اشاره به لزوم توسعه متوازن ادامه داد: برخی از دولت‌ها که به دنبال توسعه بودند می‌گفتند اگر در توسعه بخشی از جامعه نیز زیر چرخ‌های آن له شود مهم نیست. در حالی که این امر اشکال دارد چرا که همه مردم باید از شیرینی توسعه برخوردار شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم مناطق مختلف از جمله مناطق نزدیک پایتخت و بخش‌های دور دست و محروم کشور با هم دیده شد افزود: در سفرهای استانی دیدگاه راهبردی وجود دارد.

وی در ارزیابی بخش کشاورزی در مصوبات استانی اظهار داشت: در طول سفرهای مختلف ما مصوبات متنوعی داشتیم؛ در دور اول 301 مصوبه در استان‌ها در بخش کشاورزی به تصویب رسید که 298 طرح آن خاتمه یافته است و تنها یک درصد باقی مانده است.

خلیلیان افزود: 486 مصوبه در دور دوم تصویب شد که 355 طرح آن نیز خاتمه یافته است و می‌توان گفت در مجموعه 73 درصد مصوبات انجام شده است.

خلیلیان با اشاره به مصوبات دور سوم ادامه داد: از 401 مصوبه مربوط به حوزه کشاورزی 65 طرح آن خاتمه یافته که ما بقی تا پایان دولت دهم به اتمام می‌رسد.

وزیر کشاورزی با بیان اینکه رویکرد دور چهارم اشتغالزایی است، تصریح کرد: ما در عین مشکلات مصوبات قبلی نیز را پیگیری می‌کنیم تا دور چهارم آنها را برطرف کنیم.

خلیلیان با اشاره به توجه دولت نهم به مشکلات بر زمین مانده کشور تصریح کرد: بسیاری از مناطق روستایی از نعمت توسعه بی بهره و کم بهره بودند اما دولت فعلی در سال 89 آخرین روستا را نیز برق رسانی کرد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره کیفیت سفرهای استانی گفت: از ابتدای این سفرها تاکنون ما در دو لایه کارها را دنبال کردیم؛ یک لایه مربوط به ارتباط رئیس جمهور با مردم و لایه دیگر انجام کارها توسط دستگاه های اجرایی بود.

وی تاکید کرد شوق و انگیزه کاری مسئولان در سفرهای استانی همچنان بالا است و در عین حال آنها در این امر از پختگی نیز برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه کارها در سفرهای استانی بسیار خوب پیش می‌رود اما آمار تبلیغی این سفرها کاهش یافته است افزود: ما حتی به سفرهای سرزده نیز می‌رویم اما آنها را کمتر تبلیغ می‌کنیم.

خلیلیان با بیان اینکه در دور سوم و چهارم سفرهای استانی کار با شدت بیشتری در حال انجام است یادآور شد: طبق ارزیابی سازمان‌های بین المللی ایران جزء 17 اقتصاد برتر دنیا است که این امر نشان می‌دهد کارها خوب پیش رفته است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص گرانی‌های اخیر اظهار داشت: گرانی‌های اخیر مربوط به محصولات کشاورزی و محصولات صنعتی و معدنی است که ما در حال پیگیری این امر هستیم.

وی ادامه داد: قبل از افزایش نرخ ارز بازار حالت با ثباتی داشت اما وقتی نرخ ارز افزایش یافت اولین تاثیر آن بر روی مواد اولیه‌ای بود که از خارج وارد می‌شد و طبیعی است که این امر بر روی افزایش قیمت‌ها موثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت کالای تخم مرغ از چند ماه قبل رو به کاهش است و در تهران 3 هزار و 500 تومان نیز فروخته شده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما به صادرات تخم‌مرغ نیز رسیده‌ایم.

خلیلیان افزود: بخش عمده‌ای از این گرانی‌ها مربوط به سوء استفاده برخی از افراد از این فضاها بود؛ در حال حاضر ما متهم به افزایش تولید سیب زمینی و پیاز هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: روند قیمت گوشت و تخم مرغ خوب شده و ما امسال شاهد وفور میوه با قیمت مناسب در بازار خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها