کد خبر: ۵۴۰۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

در حالی که امسال با عنوان سال ”تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده است اما تبلیغاتگسترده کالاهای خارجی در رسانه‌های داخلی حکایت از این دارد که هنوز تا تحقق این مهم فاصله زیادی داریم.

به گزارش آنا، روزنامه را که ورق می‌زنی چشمت به انواع تبلیغات مربوط به تلویزیون، تلفن همراه و دوربین فلان شرکت با فلان برند خارجی می‌افتد؛ صفحات بعد را که ورق می‌زنی باز هم تبلیغات اجناس خارجی چشمت را خیره می‌کند.
 
به سراغ تلویزیون می‌روی تا خود را با آن سرگرم کنی؛ تلویزیون را که روشن می‌کنی، باز تبلیغات اجناس خارجی، آن هم بعضاً اجناس بی کیفیت را مشاهده می‌کنی که در آگهی‌های بازرگانی گوی سبقت رااز تبلیغات کالاهای تولید داخل ربوده‌اند.
 
در حال رانندگی و عبوراز سطح شهر، دوباره همان تبلیغات را که در روزنامه ها یا تلویزیون یا مجلات دیده‌ای برایت تداعی می‌شود؛ در این هنگام فوراً به یاد نامگذاری امسال با عنوان "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" می‌افتی و با خود می‌گویی اگر ما باید از تولیدات کشور خوداستفاده کنیم و مشابه برخی از اجناس خارجی نیز در کشورمان وجود دارد چرا تبلیغات اجناس تولید خارج در کشور بیشتر است؟
 
امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال ”تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده که یکی از معانی حمایت این است که مسئولان حوزه رسانه به خصوص صدا و سیما به این فکر بیفتند که در آگهی‌های خود چندان به فکر سود بیشتر در مقابل تبیلغات کالاها نباشند بلکه به سخنان رهبر انقلاب اقتدا کرده و از تبلیغات کالاهای خارجی که برخی از آنها ساخت کشورهایی است که در میان مردم جهان و مردم ایران حتی اعتبار ناچیزی هم ندارند، استفاده نکنند.
 
البته در این میان مسئولان حوزه شهری نخستین گام را به خوبی برداشته‌اند و قرار است از تبلیغات محیطی کالاهای صددرصد خارجی در قالب بیلبورد، بنر و به هر شکل دیگر در بزرگراه‌های شهر تهران از ابتدای تیرماه جلوگیری کنند.
 
اگرچه براساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی همچنین کالاها و خدمات داخلی دارای نام خارجی ممنوع شده است اما امیدواریم که دیگر در روزنامه‌ها، مجلات و صدا و سیما شاهد تبلیغ کالاها و برندهای خارجی نباشیم.
 
به گزارش آنا، بدیهی است که تبلیغات کالاهای خارجی موجب تمایل بیشتر مردم به خرید این کالاها و به دنبال آن خروج سرمایه‌ از کشور شده و اقتصاد کشور را دستخوش نابسامانی‌هایی می‌کند؛ امیدواریم مردم و مسئولان به این نکته توجه کنند که خرید کالاهای ایرانی موجب عدم خروج ارز از کشور شده و رشد اقتصادی را برای میهن اسلامیمان رقم می‌زند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها