کد خبر: ۵۴۰۷۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۸ مهر ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری 598: حمله موفق پهپادی حزب الله به خانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیصریه (حد فاصل حیفا و نتانیا)، هر چند که عنوان شده نتانیاهو هنگام اصابت در آنجا حضور نداشته، از ابعاد مختلف بسیار مهم است.

۱) ارتش رژیم صهیونیستی به ناکامی سامانه های دفاعی خود در رهگیری این پهپاد تهاجمی اعتراف کرد. پهپاد حزب الله پس از ۷۰ کیلومتر پرواز و ضمن جا گذاشتن سامانه های راداری و پدافندی به هدف اصابت کرد؛ همان گونه که مجریان عملیات در اتاق فرمان، هدایت می کردند.
در این باره رادیو ارتش اسرائیل می گوید: "دستگاه های امنیتی، رسیدن پهپاد به قیساریه (قیصریه) را یک شکست امنیتی بسیار خطرناک می دانند و تحقیقات درباره مشکلات امنیتی که موجب شد پهپاد به خانه نتانیاهو برسد، آغاز کرده اند".

۲) این شکست اطلاعاتی و پدافندی اسرائیل، سویه مقابلی هم دارد و آن اِشراف اطلاعاتی و عملیاتی بسیار بالای حزب الله است. شناسایی دقیق و نقطه زنی دقیق، توانمندی بالای حزب الله را نشان می دهد.
این موفقیت در کنار دو عملیات مهم قبلی، یکی هدف گرفتن منطقه امنیتی گالیلوت (موساد و امان) در تل آویو، و دومی، هدف قرار دادن مقر تیپ کماندویی گولانی و تار و مار کردن بیش از یکصد نظامی صهیونیست، از آمادگی بالای سازمان رزم حزب الله حکایت می کند.

۳) عملیات امروز در ادامه عملیات تار و مار کردن نیروهای گولانی، از بازیابی توان فرماندهی و عملیات تهاجمی حزب الله، پس از شوک سنگین فرماندهان ارشد این جنبش حکایت می کند.
در شرایطی که تا چند روز پیش ادعا می شد ارتش اسرائیل، روحیه مقاومت را در هم شکسته و در حال پیشروی آسان در خاک لبنان است(!)، حزب الله هر روز بر عمق و دقت و شدت ضربات خود افزوده و از توانمندی های جدید رونمایی کرده است.
روزنامه معاریو امروز هشدار داد: "این سومین بار در حدود یک هفته است که پهپاد شلیک شده از لبنان، موفق می‌شود به عمق اسرائیل برسد".

۴) روند تحولات از حیث راهبردی، توجه رصدگران را به خود جلب کرده است، چنان که کارشناس شبکه العربی می گوید: "حمله پهپادی به منزل نتانیاهو آغاز مرحله‌ای جدید از جنگ حزب‌الله و اسرائیل است".
در همین حال خبرنگار بی بی سی که اجازه یافته به تل آویو سفر کند، درباره "توان اطلاعاتی حزب‌الله نسبت به مکان‌های مهم و استراتژیک اسرائیل" اذعان کرد:
"حمله پهپادی حزب‌الله به یکی از اقامتگاه‌های نتانیاهو در قیصریه ، بسیاری را در اسرائیل نگران کرده است. این حمله نشان می‌دهد که حزب‌الله، اطلاعاتی از مکان‌های مهم و استراتژیک اسرائیل دارد و پهپادهایش این توانایی را دارند که از سیستم دفاع هوایی عبور، و به هدف اصابت کنند".

۵) ناحوم بارنیاع تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارانوت با اشاره به تلفات اخیر تیپ گولانی نوشت: "به علت تلفات روزانه ارتش، کمبود منابع و تکیه شدید به مهمات آمریکایی، مسئله پایان دادن به جنگ، از حمایت گسترده در سطح فرماندهان ارشد ارتش برخوردار است".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها