کد خبر: ۵۴۰۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
معاون نخست وزیر عراق که به ترکیه فرار کرده بود پس از صدور حکم پلیس بین الملل اعلام کرد که در صورتی که تضمین هایی درباره سلامتی وی داده شود، حاضر است در دادگاه حضور یابد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک روز پس از صدور حکم پلیس بین الملل برای دستگیری طارق الهاشمی معاون سابق نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی این کشور، منابع خبری ، اخباری از آمادگی وی برای حضور در دادگاه عراق منتشر کردند.

الهاشمی که در ترکیه به سر می‌برد، اعلام کرده که در صورتی که تضمین هایی درباره سلامتی وی داده شود، حاضر است در دادگاه حضور یابد.

معاون نخست وزیر عراق که متهم به حمایت مالی از تروریست ها برای بمب گذاری ها است، مدعی شده که او  فراتر از قانون نیست و آماده قرار گرفتن در مقابل قضات عراقی است.

الهاشمی برای دستگاه قضایی عراق شرط گذاشته در صورتی که محاکمه ای عادلانه داشته باشد و سلامتی وی تضمین شود، به کشور بازمی‌گردد.

از سوی دیگر نخست وزیر ترکیه نیز که در چند هفته اخیر با حمایت از الهاشمی تلاش داشت تا وی را از محاکمه نجات دهد، اعلام کرده که الهاشمی پس از پایان دوره درمانی‌اش به عراق بازخواهد گشت.

این در حالی است که محاکمه الهاشمی قرار بود به طور غیابی در روزهای آینده در عراق به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی برگزار شود.

طارق الهاشمی درپی متهم شدن به حمایت از تروریسم و ارتکاب اقدامات تروریستی و صدور حکم جلب برایش در 19 دسامبر به منطقه کردستان در شمال عراق فرار کرد و سپس در یکم آوریل جاری از آنجا با هواپیمای اختصاصی نخست وزیر قطر به دوحه و سپس به ریاض و آنکارا رفت.

موضوع فرار طارق الهاشـمی بە سلیمانیە و عدم تحویل وی بە مقامات قضایی بغداد ، در چند ماە اخیر روابط منطقە کردستان و حکومت مرکزی بغداد را بە شدت تحت تاثیر قرار دادە است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها