کد خبر: ۵۴۰۴۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۱۵ مهر ۱۴۰۳
پس از آنکه نتانیاهو در اظهاراتی وقیحانه در خواست امانوئل مکرون برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را ننگ توصیف کرد، دفتر ریاست جمهوری فرانسه تأکید کرد مکرون از امنیت اسرائیل حمایت و آن را ثابت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، دفتر امانوئل مکرون طی بیانیه‌ای تصریح کرد: فرانسه پس از حملات موشکی ایران در این هفته به ارتش خود، مانند ماه آوریل، آماده‌باش داده است.

همچنین در بیانیۀ کاخ الیزه قید شده است که مکرون شخصاً به رئیس‌جمهور ایران تعهد فرانسه نسبت به اسرائیل را اطلاع داده است و این کشور حملات ایران یا نیروهای نیابتی آن به اسرائیل را تحمل نخواهد کرد. ما باید به راه‌حل‌های دیپلماتیک بازگردیم و در این شرایط است که رئیس‌جمهور خواستار توقف صادرات تسلیحات برای استفاده در غزه شده است.

کاخ الیزه در پایان با بیان اینکه اظهارات نتانیاهو اغراق‌آمیز و ربطی به دوستی فرانسه و اسرائیل ندارد، گفت: فرانسه متحد پایدار اسرائیل است.

گفتنی است مکرون روز شنبه در گفت‌وگو با شبکۀ فرانس اینتر تأکید کرد: یافتن یک "راه حل دیپلماتیک" در راستای پایان جنگ غزه در اولویت است و تحریم تسلیحاتی اسرائیل باید بخش مهم این تلاش‌ها باشد.

فرانسه با نزدیک شدن به سالگرد هفتم اکتبر شاهد اوج گرفتن تظاهرات حامیان فلسطین در مراکز معتبر علمی و دانشگاه‌های پاریس بوده است و چه بسا اظهارات مکرون هم سیاستی برای پایین آوردن شعلۀ خشم دانشجوها باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها