کد خبر: ۵۴۰۴۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۵ مهر ۱۴۰۳
دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از معجزات بزرگ عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق، این است که برای اولین بار دیکتاتوری رسانه‌ای در جهان شکسته و این ظلم در سراسر جهان پخش شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم «بازخوانی مسئله انتقام و مواجهه با جنایات رژیم صهیونیستی با تأکید بر نقش نخبگان دانشگاهی» که در سالن شیخ طوسی دانشکده الهیات و معارف دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: برای به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله حدود ۱۰۰ تن بمب در لبنان ریخته شده است و از گازها و دیگر مهمات جنگی بسیاری استفاده شده است. حال سؤال پیش‌آمده این است که چرا این جنایاتی که همراه با به شهادت رساندن سران بزرگ است، تمام نمی‌شود؟

وی ادامه داد: طی دو ملاقاتی که بنده در سال‌های گذشته با سیدحسن نصرالله داشتم، خصوصیات و ویژگی‌های خاصی را از ایشان مشاهده کرده‌ام که اکنون متوجه فقدان عظیم ایشان هستم. باتوجه به اینکه اکنون در ۴۰۰ الی ۵۰۰ دانشگاه در سراسر جهان نوای مرگ بر اسرائیل و تظاهرات انجام می‌دهند، امر بسیار مهمی است که نسل جوان متوجه اهمیت آن نمی‌شوند و بنا بر اتفاقات گذشته، نسل قدیم این موضوع را محترم و مغتنم می‌شمارند.

رحیم‌پور ازغدی افزود: یکی از معجزات بزرگ عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق، این است که برای اولین بار دیکتاتوری رسانه‌ای در جهان شکسته و این امر در رسانه کل دنیا پخش شده است. بارها شنیده‌ایم که از پیشرفت جوامع بسیار یاد شده است، اما تنها بستر پیشرفت، بستر ابزار است و تاکنون اهداف و اخلاق پیشرفتی نداشته و از زمان گذشته چنین موضوعات و درگیری‌هایی در کل دنیا مشاهده شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مواجهه کشورهای مختلف با اعتراضات مردمی در سطح جهان، گفت: با عملیات جمهوری اسلامی ایران، انحصار رسانه‌ای برای اولین بار خدشه‌دار شده و با این امر، دنیا بهم ریخته است که این موضوع با کمک رهبران حزب‌الله و مقاومت صورت گرفته است و چنین تحول عظیمی را فراهم آورده است. صحبت‌هایی که سیدحسن نصرالله در سخنرانی‌های خود داشت، اثری کمتر از موشک‌های ارسالی نداشت و باعث بیداری خاصی در کشورهای مختلف شده است.

وی تصریح کرد: مسئولان بزرگ FBI معتقد هستند که دانشجویان معترض در آمریکا و اروپا نیروهای نیابتی ایران هستند و نمی‌خواهند قبول کنند که این موضوع به دلیل روشنگری فکری است که در سراسر دنیا علیه اسرائیل و صهیونیست‌ها رخ داده است. در گذشته تنها در کشور ایران پرچم اسرائیل و آمریکا آتش زده می‌شد اما امروزه حدوداً در ۱۱۰ کشور این امر درحال رخ دادن است و پرچم چنین کشورهایی درحال آتش گرفتن است.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: ابزار شست‌وشوی مغزی در دست آمریکا است و خط قرمز آن‌ها اسرائیل است، اما ترامپ معتقد است که دانشجویان آزادی‌خواه، توسط ایران شست‌وشوی مغزی شده‌اند و در حال به‌خواب زدن خود هستند. در دانشگاه هاروارد اساتید و دانشجویان نسبت به چنین جنایاتی اعتراض داشتند که پلیس با آن‌ها برخورد کرده و در مقابل آن‌ها ایستاده است.

اسرائیل، دین را ابزار خود قرار داده است

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حکومت اسرائیل، حکومتی دینی یهودی نیست، بلکه فقط از نمادهای یهود استفاده کرده و دین را ابزاری برای خود قرار داده است. رژیم‌های خائن عربی از اسرائیل بدتر هستند و اگر این رژیم‌ها نابود شوند، مدت کوتاهی پس از آن اسرائیل هم نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام فراعنی که در طول تاریخ به انبیاء و امامان ظلم کرده‌اند، از اسرائیل ضعیف‌تر بوده‌اند، زیرا اسرائیل قدرت جاسوسی، رسانه‌ای و کشتاری خاصی را در خود جا داده است و با کوچک‌ترین امکانات می‌تواند جنگ‌های خاصی را به وجود آورد و اطلاعات افراد را استخراج کند. اما در این میان شهادت سیدحسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه و شهید قاسم سلیمانی در جبهه حق بوده است و نمود یاران و اصحاب پیامبران و ائمه اطهار(ع) هستند.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: در زمان واقعه عاشورا شیعیان متعددی در عربستان وجود داشت اما تنها افراد کمی به این میان آمدند و برخی از شهیدان کربلا اهل سنت بوده‌اند و حتی ولایت امیرالمؤمنین(ع) را قبول نداشتند. اما بازهم به میدان جنگ رفته و در چنین نبردی شهید شده‌اند، لذا افرادی که اکنون در گوشه‌ای از تاریخ ایستاده‌اند و به ایفای نقش می‌پردازند اگر در زمان سیدالشهدا(ع) وجود داشتند، بازهم چنین مواجهه‌ای می‌کردند و در همین سمت بودند. همچنین اگر ما هم در زمان امامت ولی عصر(عج) حضور داشته باشیم، در گوشه‌ای از تاریخ خواهیم ایستاد که اکنون ایستاده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها