کد خبر: ۵۴۰۲۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۸ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه شهر زاهدان در گفتگو با ۵۹۸؛
آیت‌الله محامی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به شخصیت شهید سید حسن نصرالله، از اخلاق و تواضع ایشان در دیدارهای مختلف سخن گفت و تأکید کرد که مسیر مقاومت با شهادت این شهید بزرگوار ادامه خواهد یافت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، ضمن تسلیت شهادت شهید سید حسن نصرالله، به ابعاد مختلف شخصیت او اشاره کرد. او این شهید را فردی مومن، باورمند به اسلام، انقلاب و مقاومت دانست که با اخلاقی مثال‌زدنی و تواضع، الگویی برای نسل‌های جوان مسلمان محسوب می‌شد.

وی بیان کرد: شهید نصرالله فردی دغدغه‌مند و متواضع بود که همواره با نگاه تمدن اسلامی و ایثارگری‌هایش برای پیشبرد اهداف مقاومت و مبارزه با دشمنان ایستادگی کرد. آیت‌الله محامی به یادآوری یکی از جلساتش با این شهید پرداخت و گفت: "در دوران فعالیت در جامعه المصطفی العالمیه، دیداری با ایشان داشتیم. شهید نصرالله تاکید می‌کرد که معنویت لبنان به برکت مقاومت حفظ شده و اگر مبارزه با اسرائیل نبود، لبنان بیابانی از معنویت می‌شد."

تأثیرگذاری اخلاقی و پرکاری شهید نصرالله

وی در ادامه، ویژگی‌های اخلاقی شهید نصرالله را ستود و گفت که او فردی بسیار پرکار بود. در دیدارهایی که با او داشته، شهید نصرالله با وجود مشغله‌های فراوان، با اخلاق و تواضع خاصی مهمانان را تا درب خروج بدرقه می‌کرد. این رفتارها درس‌های بسیاری برای دیگران به همراه داشت. همچنین، او به جلسه دیگری اشاره کرد که شهید نصرالله در ایران برگزار کرد و در جمع طلاب خارجی از کشورهای مختلف با بیانی حماسی سخن گفت. این سخنرانی چنان تاثیرگذار بود که بسیاری از طلاب ابراز تمایل کردند تا به حزب‌الله لبنان کمک کنند.

فرهنگ مقاومت، رسالتی برای مسلمانان

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد که شهید نصرالله به طلاب گفته بود: "ما در لبنان افراد آماده به کار و عملیات داریم، اما شما باید در کشورهای خود برای بیداری اسلامی آماده جانفشانی باشید و فرهنگ مقاومت را گسترش دهید."

شهادت فرزند و استقامت بی‌نظیر شهید نصرالله

آیت‌الله محامی با اشاره به شهادت فرزند شهید نصرالله گفت: در زمانی که اسرائیلی‌ها گمان نمی‌کردند فرزند فرمانده ارشد حزب‌الله در میان رزمندگان باشد، شهید نصرالله در اوج ایثار و تعهد به مبارزه با دشمنان، فرزندش را نیز به جبهه فرستاده بود. او گفت: "در همان زمان، در سفری به لبنان شاهد بودیم که تابلوهایی در سطح شهر نصب شده بود که بیان می‌کرد فرزندان فرماندهان حزب‌الله نیز در جنگ شرکت می‌کنند."

وی در ادامه افزود: "وقتی جنازه شهدای عملیات که فرزند ایشان نیز در میانشان بود، آورده شد، شهید نصرالله به ذکر مصیبت‌های حضرت زینب پرداخت و فرزند خود را آخرین نفر نام برد."

مقاومت، مسیری ادامه‌دار با رهبری سید حسن نصرالله

آیت‌الله محامی همچنین به جلساتی که پس از حضورش به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با شهید نصرالله داشت، اشاره کرد. او گفت: "پس از حمله اسرائیل به جنوب لبنان، سفری به لبنان داشتم و درخواست جلسه‌ای با شهید نصرالله دادیم. فکر نمی‌کردیم درخواستمان پذیرفته شود، اما تنها یک روز بعد فرصت ملاقات فراهم شد. شهید نصرالله در این جلسه با شنیدن نظرات من درباره اهل سنت، با تاکید بر وحدت و نقش محوری ایران در مقاومت، عنوان کرد که نقشه دشمنان ایجاد جنگ مذهبی است."

آینده جبهه مقاومت روشن است

وی در پایان گفت: "شهادت شهید نصرالله، گرچه صدمه بزرگی است، اما قطعا راه مقاومت سد نخواهد شد. تجربه تاریخی ما و وعده‌های الهی نشان داده است که شهادت این افراد به گسترش اثرات آنها منجر می‌شود. مانند شهید سلیمانی، اثر شهید نصرالله پس از شهادت نیز بیشتر خواهد بود. حزب‌الله لبنان اکنون در رأس جبهه مقاومت قرار دارد و طی این سال‌ها، توانسته افرادی را تربیت کند که راه مقاومت را ادامه دهند."

آیت‌الله محامی همچنین به اهمیت نقش ملت‌های مسلمان در پشتیبانی از مقاومت اشاره کرد و گفت: "اگر فرهنگ مقاومت در جوامع اسلامی نهادینه شود و ملت‌های مسلمان دولت‌های خود را وادار کنند که ارتباط با رژیم صهیونیستی را قطع کنند، جبهه مقاومت روزهای روشنی در پیش خواهد داشت."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها