کد خبر: ۵۴۰۲۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۳ مهر ۱۴۰۳
هیات همراه یا تفرجگاه خانوادگی؟
لازم است که تیم اطلاع رسانی دولت بیش از آنکه این حواشی بیش از این دردسرساز شود، یک توضیح قانع کننده داده و شفاف بگوید که واقعا چند نفر به سفر نیویورک رفتند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، سفر مسعود پزشکیان به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، با حواشی و انتقادات بسیاری همراه بوده است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این سفر مورد توجه قرار گرفته، تعداد اعضای هیات همراه پزشکیان است که به شدت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گفته می‌شد که این سفر با همراهی خانواده و اقوام پزشکیان انجام می‌شود و اعضای خانواده‌اش به همراه وی عازم نیویورک شده‌اند. این مسئله باعث شده بود تا حامیان رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی به دفاع از او بپردازند و اعلام کنند که هیات همراه پزشکیان ۱۲ نفر است. در مقابل، حسین دهباشی، فعال سیاسی، به انتقاد از این سخنان پرداخته و اذعان کرده است که کاروان همراه رئیس‌جمهور، پرتعدادترین هیات در سال‌های گذشته است. او همچنین به این نکته اشاره کرده که فقط اعضای اصلی و رسمی هیات محاسبه شده و انبوهی از اقوام، همراهان، و تیم‌های مختلف از جمله حفاظتی، اداری، و درمانی به حساب نیامده‌اند.

به گفته دهباشی، برای این سفر ۱۸۴ روادید آمریکا درخواست شده که نشان‌دهنده تعداد بالای افراد همراه است. او با اشاره به این مسئله که در گذشته، تمام اعضای گروه‌های همراه رئیس‌جمهور به‌طور کامل شمرده می‌شدند، سوالاتی را مطرح کرده است: "چرا در ادوار گذشته همه‌ی گروه را با هم می‌شمردند و حالا فقط بخش اصلی را؟" این ابهامات در مورد تعداد اعضای هیات همراه و همچنین ضرورت حضور آنها در سفر، نگرانی‌هایی را در بین مردم و کارشناسان به وجود آورده است.

حواشی داغ سفر پزشکیان به نیویورک و ابهامات در هیات همراه/ کاروان پزشکیان چند نفره بود؟ 12 یا 184؟

در شرایطی که برخی از نمایندگان و تحلیلگران بر این باورند که این سفر ممکن است به هدررفت منابع مالی و انرژی منجر شود، نیاز به شفاف‌سازی دولت در مورد ترکیب هیات همراه و ضرورت این تعداد افراد در سفر به نیویورک احساس می‌شود. در این راستا، تیم اطلاع‌رسانی دولت باید برای جلوگیری از تشدید حواشی و ایجاد نگرانی‌های بیشتر، توضیحات قانع‌کننده‌ای در خصوص تعداد واقعی افراد سفر کرده و نقش آنها ارائه دهد.

تا کنون، هیچ اطلاعات رسمی در خصوص تعداد دقیق اعضای هیات همراه پزشکیان و جزئیات سفر به نیویورک منتشر نشده است. این در حالی است که ابهامات و سوالات همچنان در فضای عمومی و رسانه‌ها باقی مانده و به نظر می‌رسد که این موضوع نیازمند رسیدگی جدی و پاسخگویی از سوی دولت است. در غیر این صورت، حواشی بیشتری ممکن است به تبعات منفی برای دولت و عملکرد آن در عرصه بین‌الملل منجر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها