کد خبر: ۵۴۰۲۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۳ مهر ۱۴۰۳
ادبیات ناشیانه؛
فریاد زدن "من سیاست بلد نیستم" در فضای داخلی ممکن است جذاب باشد، اما در عرصه بین‌الملل به معنای ضعف و نداشتن توانمندی در مواجهه با چالش‌های جهانی است. جذابیت شعار صداقت در داخل کشور قابل قبول است، اما نباید فراموش کنیم که نمی‌توان در مقابل دشمن مکّار و خبیثی مثل آمریکا و اسرائیل هم شعار «صداقت» سر داد!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، سخنان حاشیه برانگیز مسعود پزشکیان در رابطه با کنار گذاشتن سلاح، شب گذشته خیلی زود به تیتر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شد و با واکنش‌های متفاوتی در فضای سیاسی و اجتماعی ایران و جهان مواجه شده است. 

روز گذشته بلومبرگ تیتری از اظهارات پزشکیان در جمع مدیران ارشد رسانه‌ای آمریکا منتشر کرد که مورد تعجب و سوال واقع شد.

بلافاصله وزیر امور خارجه و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در مصاحبه‌هایی این اظهارات را تکذیب کردند اما امروز فایلی منتشر شده که نشان می‌دهد این تکذیبیه‌ها صحت ندارد و پزشکیان چنین اظهاراتی داشته است.

با اینکه مراجعه به سایر سخنان پزشکیان در این نشست نشان می‌دهد که این عبارت با سایر اظهارات او در تضاد است و رئیس‌جمهور احتمالا دچار سبق لسان شده اما بی‌دقتی در بیان این جملات تا حدی است که برخی اطرافیان او هم از آن متعجب شده‌اند.

بلومبرگ نوشته بود رئیس‌جمهور پزشکیان گفته، ایران حاضر است سلاح های خود را زمین بگذارد به شرط آنکه اسرائیل هم سلاح‌هایش را زمین بگذارد.

بسیاری از تحلیلگران جهان بر این باورند که اینگونه اظهارات می‌تواند به معنای تسلیم شدن در برابر دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل تلقی شود، دشمنانی که سابقه‌ای طولانی در رفتارهای خصمانه علیه جمهوری اسلامی دارند. به خصوص که پزشکیان با الهام از شعارهای هاشمی رفسنجانی،به یادآوری سخنانی پرداخت که بر لزوم گفتمان و دیپلماسی تاکید دارد: "دنیای فردا دنیای گفتمان است!"

بسیاری از فعالان سیاسی می‌گویند که فریاد زدن "من سیاست بلد نیستم" در فضای داخلی ممکن است جذاب باشد، اما در عرصه بین‌الملل به معنای ضعف و نداشتن توانمندی در مواجهه با چالش‌های جهانی است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا چنین رویکردی در مواجهه با دشمنانی مانند آمریکا و اسرائیل، که به‌طور مداوم در تلاش برای آسیب رساندن به کشور هستند، می‌تواند عملی باشد؟

به عنوان مثال، یکی از منتقدان این سیاست، با اشاره به تاریخچه رفتارهای خصمانه غرب علیه ایران گفت: "جذابیت شعار صداقت در داخل کشور قابل قبول است، اما نباید فراموش کنیم که ما در برابر دشمنانی قرار داریم که نیت‌های خوبی ندارند."

امین مهدوی پور نیز نوشت:

آقای پزشکیان!

۱ - ما کشوری به نام اسرائیل نمی‌شناسیم و رژیم اشغالگر صهیونیستی میشناسیم.

۲ - این رژیم حرامزاده جعلی و جنایتکار تروریست غده سرطانی هست چه اسلحه داشته باشد چه نداشته باشد مشروعیت ندارد و باید از بین برود پس معنی ندارد اگر سلاحش گذاشت کنار مشروعیت پیدا کند.

۳ - این چه حرفیه که رژیم صهیونسیتی سلاحش بگذارد کنار ما هم میگذاریم کنار!!!؟؟؟
مگر دشمن ما فقط این رژیم است؟؟
اگر بر فرض محال چنین اتفاقی افتاد و آمریکا صدامی دیگر را تحریک کرد یا خودش به ایران حمله کرد اونوقت تکلیف مردم بی سلاح ایران چه میشود؟؟!!

۴ - از برخی مواضع خوب شما در آمریکا تقدیر میکنیم اما این خبط راهبردی را نمیشه هضم کرد این اشتباه را جبران کنید.

وحید یامین‌پور، نوشت: صحبت‌های پزشکیان از تیتر بلومبرگ هم بدتر است

انتقادات به سخنان عجیب پزشکیان در نیویورک و یادآوری دنیای

انتقادات به سخنان پزشکیان، به‌ویژه در زمانی که افرادی مانند محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه، در اطراف پزشکیان حضور دارند، به شدت افزایش یافته است. این افراد متهم به سازش و نرمش در برابر غربی‌ها هستند و با دست فرمان آنان سیاست خارجی به مدار دیپلماسی ذلت بازمی‌گردد!!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها