کد خبر: ۵۳۹۹۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
یادداشت؛
علیرضا تقوی نیا

پایگاه خبری 598: اتحادیه میهنی کردستان عراق ، نیروهای ۳ حزب تروریستی کومله کردستان ایران،  کومله زحمتکشان کردستان و کومله سازمان کردستانی حزب کمونیست ایران را مجبور به تخلیه مقرهای خود کرده است.

این مکان ها در زرگویز و بانه گه‌وره و زرگویزله قرار داشته اند.

نکته مهم اینست که اجازه انتقال سلاح های سنگین و نیمه سنگین نیز بدان ها داده نشده است و در عمل خلع سلاح شده اند.

در این خصوص چند نکته باید ذکر شود.

1 - گروههای تروریستی کُرد به ظاهر در حال جنگ مسلحانه با ایران نبودند و مدعی بودند که تسلیحات خود را برای حفظ امنیت اعضایشان به کار می گیرند اما در عمل اقدامات تروریستی و امنیتی در ایران مرتکب می شدند.

2 - فشار ایران به دولت عراق زمانی افزایش یافت که مشخص شد کومله در همکاری با اسرائیل در پی انجام اقدامات خرابکارانه در عمق خاک ایران ( به طور نمونه کارخانه هواپیماسازی اصفهان) است.

3 - همچنین نقش علنی کومله در آشوب ها و شرارت های پس از فتنه زن زندگی آزادی باعث شد تا جمهوری اسلامی یک موافقت نامه امنیتی با دولت عراق امضا کند و علاوه بر خلع سلاح و برچیدن پایگاه های تروریست ها در مرزهای خود ، استقرار نیروهای دولت عراق در مرز فیمابین را خواستار شود‌.

4 - گروههای تروریستی کُرد به خصوص کومله کردستان ایران ( به ریاست عبدالله مهتدی) درصدد بودند در سالگرد مرگ مهسا امینی ، یک سری اقدامات آشوبگرانه و ضد امنیتی را مرتکب شوند و دستگاه های امنیتی و نظامی ایران نیز به همین دلیل در ماههای اخیر فشار خود را به دولت عراق ، اقلیم کردستان و حزب اتحادیه میهنی افزایش دادند تا جایی که قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به آنها اعلام کرد: مسئولان اقلیم دیگر توان تحمل فشارهای ایران را ندارند.

5 - این رخداد یک پیروزی بزرگ امنیتی برای ایران است که می تواند باعث ثبات و امنیت بهتر مرزهای غربی و کاهش اقدامات تحریک به جدایی طلبانه شود.

همچنین سرویس امنیتی اسرائیل نیز که با کمک گروههای تروریستی از این مناطق به هدایت آشوب و ترور مبادرت می کرد ، محدودیت بیشتری در برابر ایران پیدا خواهد کرد زیرا در عمل محدوده مرزهای امنیتی جمهوری اسلامی گسترش می یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها